حواشی مراسم روز زن شهرداری تهران:

از واکنش دادستانی تا توضیحات شهرداری/ نجفی خواستار حفظ شئونات شد!

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در واکنش به فیلم منتشر شده از مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران تاکید کرد که این دخترها به سن تکلیف نرسیده بودند و همگی زیر ۹ سال بودند.

از واکنش دادستانی تا توضیحات شهرداری/ نجفی خواستار حفظ شئونات شد!

به گزارش ۸دی، سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در واکنش به فیلم منتشر شده از مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران تاکید کرد که این دخترها به سن تکلیف نرسیده بودند و همگی زیر ۹ سال بودند.

فاطمه راکعی گفت: بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به دنبال ایجاد حاشیه برای شهرداری تهران هستند که تازه‌ترین آن، انتشار فیلم گل‌افشانی چند دختر زیر ۹ سال است.

وی ادامه داد: در دقایقی از جشنی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برای بانوان شاغل در شهرداری تهران گرفته شد و شهردار محترم تهران نیز در آن حضور داشتند، چند دختر زیر ۹ سال با لباس محلی برای گل‌افشانی روی سن آمدند و با حرکات هنری اقدام به گل‌افشانی کردند.

راکعی تاکید کرد: در حالی که در کشور ده‌ها گروه هنری در جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف و بر اساس آداب و رسوم اقوام ایرانی، حرکات هنری در برنامه‌های رسمی انجام می‌دهند و بارها چنین برنامه‌هایی از رسانه ملی نیز پخش شده، بداخلاقان بهانه‌جو به جوسازی کاذب در این خصوص پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم است و نه گناه است.

راکعی تاکید کرد: البته شاید بهتر بود این دختربچه ها تنها گُل افشانی کنند و قراری که با گروه هنری نیز گذاشته شده بود، همین بود و در این صورت، کسانی که مترصد هر فرصتی برای تخریب هستند، این امکان را پیدا نمی کردند.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: به خاطر این مساله از طرف برگزارکنندگان برنامه که آنها نیز چنین چیزی را پیش بینی نمی کردند، از شهردار محترم تهران عذرخواهی می کنم.

دستور نجفی برای حفظ شئونات اسلامی در برنامه‌های شهرداری

محمدعلی نجفی با انتقاد از برگزارکنندگان مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در تمامی رویدادهای فرهنگی تاکید کرد.

محمدعلی نجفی طی ابلاغیه‌ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز بزرگداشت مقام زن در برج میلاد تاکیدکرد:

توجه به ارزش ها و رعایت شئونات در اجرای برنامه ها ضروری است.

شهردار تهران در این ابلاغیه تصریح کرده است: ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی،نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.

واکنش قضایی به بحث رقص کودکان در مراسم شهرداری

دادستان کل کشور، به دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داد با بررسی مراسم برگزار شده در برج میلاد تهران تحت عنوان بزرگداشت روز زن برخورد لازم را با هنجارشکنان و متخلفان این مراسم انجام دهد.

متن دستور دادستان محترم کل کشور بدین شرح است:

دادستان محترم تهران
با سلام وتحیت

حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش‌های برج میلاد برگزار گردیده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است. ضمن ابراز تأسف مقتضی است بقید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضی
هر گونه فساد در این دولت و دوستانش می توانید ببیند و همه راه توجیه می کنند
ناشناس
میگویند اینها کمتر از9سال بوده اند.اولا 9ساله ها در جشن شهرداری چقدر بلندقامند؟! ثانیا مگر9ساله ها باید در جشن ها برقصند؟! اثر تربیتی این کار در جشن مادر و روز زن چیست؟
در حاشیه