بازار ارز از تب و تاب افتاد

محله سبزه‌میدان واقع در بازار بزرگ تهران که یکی از مناطق اصلی خرید و فروش ارز و سکه است، در حال حاضر با کاهش قابل توجه معاملات همراه شده است.

بازار ارز از تب و تاب افتاد

به گزارش ۸دی؛ بازار ارز و سکه طی دو هفته گذشته با محدودیت‌های زیادی در بخش عرضه و فروش مواجه بوده است. محدودیت‌هایی که همچنان ادامه دارد. متقاضیان در این روزها برای تهیه ارز مجبور هستند در مقابل چند صرافی که عمدتا صرافی‌های بانک‌ها هستند، صف‌های طولانی تشکیل بدهند و در مواردی بیش از ۱۲ ساعت در صف معطل بمانند. البته انگیزه‌ها برای خرید ارز و سکه متفاوت است. به غیر از خیابان فردوسی محله سبزه‌میدان در بازار بزرگ تهران یکی از مراکز اصلی خرید و فروش ارز و سکه است. مشاهدات از وضعیت امروز سبزه‌میدان نشان می‌دهد که معاملات با محدودیت زیادی همراه است و بر خلاف گذشته دلالان به شکل بسیار کمرنگی در این منطقه به داد و ستد ارز و سکه می‌پردازند.

 

شاید یکی از دلایل عمده این مسئله حضور نیروی انتظامی در محدوده سبزه‌میدان است که باعث شده است دلالان از انجام معامله صرف‌نظر کنند. وضعیتی که تاحدودی در مراکز دیگر ارز و سکه مثل صرافی‌های خیابان فردوسی هم وجود دارد. با این وجود برخی از مردم در محله سبزه‌میدان به دنبال خرید ارز آمده‌اند. یکی از دلالان که به شکل نامحسوسی به دنبال خرید ارز بود، عنوان کرد: دلار را با نرخ ۴۶۹۰ تومان خریداری می‌کند، اما فروش ندارد. همچنین این دلال در مورد خرید و فروش سکه گفت که سکه تمام را با قیمت یک میلیون و ۵۸۵ هزار تومان می‌فروشد. با این وجود و علی‌رغم حضور کم و بیش مردم و دلالان برای معاملات ارزی و همین‌طور معامله سکه شرایط بازار نسبت به ماه‌های گذشته بسیار متفاوت است و تقریبا می‌توان گفت منطقه سبزه‌میدان بازار بزرگ برای معاملات از سکه افتاده است.

 

گفتنی است که تا ساعت ۱۴:۰۰ دلار آمریکا با قیمت ۴۴۶۰ تومان خریداری و با نرخ ۴۴۸۴ تومان به فروش می‌رسد. همچنین یورو با نرخ ۵۵۰۰ تومان خریداری و با قیمت ۵۵۶۵ تومان فروخته می‌شود. البته این نرخ‌ها مربوط به بازار رسمی است و در بازار غیررسمی دلار با نرخ آزاد حدود ۴۸۰۰ تومان و یورو با نرخ حدود ۵۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. از سوی دیگر در بازار سکه، سکه تمام با قیمت یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان خریداری و با نرخ یک میلیون و ۵۵۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین نیم سکه ۷۶۰ هزار تومان خریداری و ۷۷۸ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه نیز ۴۸۰ هزار تومان خریده و ۴۹۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: انتخاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه