مدیر کل بنیاد شهید گیلان مطرح کرد:

رونمایی از ۵ کتاب مرتبط با شهدا و ایثارگران/ در صورت اجرای صحیح قانون مشکل اشتغال ایثارگران حل می شود

مدیر کل بنیاد شهید گیلان درباره برنامه رسمی هفته شهدا با مشارکت دستگاه ها و آحاد مردم، گفت: مهمانی لاله هادر گلزار شهدا، برگزاری مسابقات، همایش نکوداشت شهدای قرآنی، مسابقه نامه به یک شهید به کمک آموزش پرورش، بازدید سراسری دانش آموزان از گلزار شهدا، رونمایی از ۵کتب از آثار مربوط به شهدا و ایثارگران، دیدار با استاندار گیلان و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های هفته شهدا در استان گیلان است.

رونمایی از ۵ کتاب مرتبط با شهدا و ایثارگران/ در صورت اجرای صحیح قانون مشکل اشتغال ایثارگران حل می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، عبدالله پاکاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا را می بایست به عنوان یک نعمت الهی گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه توسل به شهدا در مواجه با فتنه ها و توطئه باعث عبور از سختی ها شده است، گفت: فرهنگ‌ایثار و شهادت امانت عزیزی از شهدا است که به ما به یادگار رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان درباره نقش رسانه ها در انتقال این فرهنگ، بیان کرد: رسانه ها و شبکه های مجازی به لحاظ اثرگذاری بالا، نقش و جایگاه ویژه ای برای انتقال فرهنگ‌ایثار و شهدا به نسل های آینده دارند.

پاکاری با بیان اینکه رسانه ها از جنبه های مختلف کمک کاردستگاه ها هستند، افزود: رسانه ها در بازخورد عملکرد مدیران و با توجه به نفوذی که در آحاد جامعه دارند باعث ارتقای کمی و کیفی اقدامات دستگاه ها و افزایش سطح رضایتمندی جامعه را داشته باشند.

وی با اشاره به فرمان امام راحل در ۲۲اسفند ماه سال ۱۳۵۸ جهت تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان کرد: امام(ره) با تدبیر و دور اندیشی ژرف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده در نظر داشتند و از سال ۸۳ با مصوبه شورای فرهنگی هفته بزرگداشت شهدا از ۱۶تا ۲۲اسفندماه برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: در طول نکوداشت هفته شهدا برنامه های منسجمی انجام می شود و در این روزها می بایست عملکرد و اقدامات خود را در طول سال جاری جهت ترویج فرهنگ شهدا را بررسی کنیم.

وی درباره برنامه رسمی هفته شهدا با مشارکت دستگاه ها و آحاد مردم، گفت: مهمانی لاله هادر گلزار شهدا، برگزاری مسابقات، همایش نکوداشت شهدای قرآنی، مسابقه نامه به یک شهید به کمک آموزش پرورش، بازدید سراسری دانش آموزان از گلزار شهدا، رونمایی از ۵کتب از آثار مربوط به شهدا و ایثارگران، دیدار با استاندار گیلان و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های هفته شهدا در استان گیلان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اهمیت پیوند فرهنگ‌ایثار و شهادت با یثار اجتماعی، بیان کرد: ترویج فرهنگ‌ایثار و شهادت باید به تبدیل یک گفتمان و به عنوان نیاز درونی در جامعه اجرا شود.

وی با اشاره به توسعه و عملی کردن دولت الکترونیک بمنظور تسهیل خدمات و افزایش رضایت جامعه هدف مراجعین بنیاد درسال های اخیر، گفت: بر این اساس بدنبال الکترونیک کردن خدمات در خصوص اقداماتی مانند تقاضای وام های بنیاد، صدور انواع معرفی نامه ها، صدور کارت شناسایی، دریافت فیش حقوقی، دفترچه درمانی، مباحث مربوط به نظام وظیفه و…بصورت الکترونیکی هستیم.

پاکاری با بیان اینکه ثبت نام جهت صدور کارت شناسایی هوشمند از طریق مراجعه ایثارگان تا ۲۲ اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: این کارت های هوشمند دارای امکانات قابل توجهی، نظیر قابلیت اتصال به شبکه های مالی و بانکی دارد و در آینده خدمات دیگر بنیاد شهید از طریق این کارت قابل دریافت و پیگیری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان درباره حضور ایثارگران در جایگاه های مختلف بیان کرد: بیش از ۵هزار نفر از ایثارگران در رشته ای مختلف در۹۳مراکز آموزش علمی درحال تحصیل هستند، ۳هزار ۲۰۰نفر در برنامه های ورزشی مشارکت دارند که از این تعداد ۳۷۹نفر درمسابقات کشوری شرکت می کنند.

وی افزود: در طول ۱۱ماه امسال ۷۳۰ یادواره شهدا در استان گیلان، ۳۵۷ مستند شهدا از طریق خانواده شهدا اخذ شده است، ۷عنوان نمایشگاه، ۴نرم افزار چند جانبی، جمع آوری ۲۲۰هزار اثر از شهدا، ۷عنوان فیلمنامه و… از دیگر اقدامات سال جاری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به مسئله اشتغال بیان کرد:‌ حوزه اشتغال از جمله دغدغه های اصلی ما است و با توجه به ظرفیت قانونی خوبی که در رابطه ایثارگران داریم و در صورتیکه دستگاه ها وظایف قانونی خود بدرستی اجرا کنند بسیاری از مشکلات ایثارگران حل می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه