گرانی آجیل شب عید منتفی است

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات نرخ محصولات خشکبار در ۲۰ روز اخیر خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی آجیل و خشکبار برای بازار شب عید، نوسانی نخواهیم داشت.

گرانی آجیل شب عید منتفی است

به گزارش هشت دی،مصطفی احمدی با اشاره به اینکه نوسان قیمت آجیل و خشکبار در روزهای پایانی سال منتفی است، افزود: با وجود آنکه امکان نگه داری محصولات خشکبار برای مدت طولانی در انبار وجود ندارد، اعضا اتحادیه جهت افزایش نقدینگی خود به دنبال فروش محصولات خود هستند به طوریکه نوسان نرخ ارز تاثیری بر بازار نخواهد داشت.

 احمدی با انتقاد از ممنوعیت واردات بادام هندی بیان کرد: با وجود آنکه امکان تولید این محصول به سبب شرایط آب و هوایی در داخل وجود ندارد، مصرف داخلی از طریق قاچاق تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، اعضا درصدد فرآوری محصولات خود هستند که برای فروش اجناس خود در برخی موارد اقدام به عرضه محصول کمتر از نرخ مصوب اتحادیه می‌کنند که براین اساس گرانی آجیل منتفی خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش واردات تخمه آفتابگردان تصریح کرد: چهار سالی است که تخمه آفتابگردان چینی به اسم دانه روغنی وارد کشور می‌شود که با وجود پیگیری‌های مکرر تا کنون موفق به توقف واردات آن که ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می‌کند، نبودیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه