تشدید نظارت بر کارت‌های بازرگانی

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اشخاص حقیقی و حقوقی که کمتر از سه سال از فعالیت کارت بازرگانی آن‌ها می گذرد، مودی خوش‌حساب محسوب نمی‌شوند و هنگام ترخیص کالا مالیات کامل از آن‌ها اخذ می‌شود.

تشدید نظارت بر کارت‌های بازرگانی

به گزارش هشت دی،پیش از این گمرک اعلام کرده بود مودیان خوش حساب می‌توانند هنگام ترخیص کالای وارداتی خود فقط چهار درصد مالیات متعلق را پرداخت کنند اما با ابلاغ این بخشنامه دایره مودیان خوش حساب محدود می‌شود.

 براساس بخشنامه ابلاغ شده امروز گمرک جمهوری اسلامی ایران، از دید سازمان مالیاتی کشور مودیان خوش حساب به افرادی گفته می‌شود که در پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی ثبت نام خود را کامل کرده باشند، در سه سال گذشته اظهارنامه و حساب سود و زیان خود را در موعد مقرر تسلیم کرده باشند و بدهی‌های مالیاتی قطعی شده سنوات پیش را پرداخت کرده باشند.

همچنین افرادی که کارت بازرگانی خود را به غیر‌واگذار کرده باشند، بدون در نظر گرفتن خوش حسابی پیش از ترخیص کالا علاوه بر اخذ مالیات علی الحساب، باید نسبت به اخذ مفاصاحساب مالیاتی کارت‌های واگذار شده به غیر (اجاره) با هماهنگی سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش هدف از صدور این دستورالعمل جلوگیری از فرار مالیاتی و محدودسازی استفاده از کارت‌های بارگانی یک بار مصرف عنوان شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه