فرهنگ دینی کشور را از تهاجم حفظ می کند

حجت الاسلام عاشوری: اگر ما به احکام دینمان عمل کنیم، فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کرده و استقلال واقعی را به دست خواهیم آورد.

فرهنگ دینی کشور را از تهاجم حفظ می کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خوبان خبر حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خصوص نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: مقام معظم رهبری همه ساله با ابتکاری نو، با نام گذاری سال ها مسیر فعالیت های مسئولین را مشخص می کنند و با توجه به این که بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تعیین سیاست های کلی نظام از وظایف رهبری است، ایشان هم این شعارها و نامگذاری ها را به عنوان سرلوحه فعالیت های کشور قرار می دهند تا کشور را از هر گونه آسیبی حفظ کنند. خصوصاً دشمنانی که دائماً در صدد تهاجم از طریق تحریم ها و اغتشاش آفرینی و مسائل دیگر هستند.

ashoooori امام جمعه خمام با بیان این که مسئله اقتصاد از سال ها پیش مورد اهتمام مقام معظم رهبری بوده است گفت: از سال ۱۳۸۷ تقریباً ایشان نامگذاری سال ها را به اقتصاد مربوط کردند. از آنجایی که بیشترین تهاجم دشمن به فرهنگ اسلامی ماست، امسال ایشان تاکید زیادی بر روی مسئله فرهنگ داشتند و در سخنرانی روز اول فروردین در مشهد ، فرهنگ را به مثابه هوایی دانستند که خواهی نخواهی تنفس می شود. اگر هوا پاکیزه باشد سلامتی برای همه به ارمغان می آورد و اگر آلوده و مسموم باشد همه مسموم می شوند.
حجت الاسلام عاشوری استقلال و فرهنگ را زمینه ساز استقلال واقعی هر کشور دانست و خاطرنشان کرد:  با مصرف کالاهای داخلی می توانیم این شعار را به منصه ظهور برسانیم. مسئولین و قانونگذاران ما قوانین کارساز و امکانات لازم برای تولید کالاهای داخلی را فراهم کنند و جلوی واردات بی رویه را بگیرند. تولید کنندگان نیز انصاف را در کیفیت محصولات و قیمت گذاری آنها رعایت کنند و مردم نیز اهتمام به مصرف کالاهای داخلی داشته باشند.
وی با بیان این که با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی الگویی برای سایر کشورهای جهان که می خواهند روی پای خود بایستند خواهیم شد، اظهار داشت: آن هایی که می خواهند روی پای خودشان بایستند و از سیطره اردوگاه غرب خارج شوند، می توانند از الگویی که ایران با توجه به امکانات و توانایی های خود به وجود آورده و در واقع همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است، استفاده کنند.
عاشوری فرهنگ ما را قرآن و اهل بیت دانست و یادآور شد: این فرهنگ دینی است که کشور را از تهاجم دشمنان حفظ کرده است و به این عزت و عظمتی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دارد رسانیده است و الا کشور ایران در زمان طاغوت هم وجود داشت. اما در هیچ زمینه ای و در هیچ موضوعی از موضوعات جهانی مطرح نبود. اما امروزه در سرخط همه خبرها در دنیا نام جمهوری اسلامی ایران می درخشد. در زمینه های علمی ، فناوری و دانش های بنیادین و اساسی که لازمه استقلال هر کشوری هست.
حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: اگر ما به احکام دینمان عمل کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را گسترش داده و فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کرده و آن را در فضای مجازی برای همه جهانیان مطرح کنیم، استقلال واقعی را به دست خواهیم آورد و در زمینه فرهنگ خواسته مقام معظم رهبری را عملی خواهیم نمود.
امام جمعه خمام در پایان حدیثی از امام رضا (ع) ایراد نمود و اشاره داشت: اگر مردم با محاسن کلام ما آشنا شوند از ما تبعیت خواهند کرد. آن هایی که از اهل بیت تبعیت نمی کنند به خاطر عدم آشنایی آن هاست. ما باید با عملکرد خود و معرفی این الگوی علمی و عملی به مردم جهان زمینه ساز گسترش فرهنگ جهانی اسلامی باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه