هشت دی گزارش می دهد:

فرانسه به دنبال کشیدن دندان موشکی ایران/ خون آلوده، جاسوسی، کمک به صدام تنها بخشی از خباثت های حاکمان فرانسوی است

فرانسه یکی از مرموزترین و صهیونیستی ترین دولت های اروپاست که همواره گرگی است که نقش میش را بازی می کند.

فرانسه به دنبال کشیدن دندان موشکی ایران/ خون آلوده، جاسوسی، کمک به صدام تنها بخشی از خباثت های حاکمان فرانسوی است

به گزارش خبرنگار ۸دی، فرانسه یکی از مرموزترین و صهیونیستی ترین دولت های اروپاست که همواره گرگی است که نقش میش را بازی می کند این کشور که بیشترین سابقه جاسوسی از جمهوری اسلامی بعد از انقلاب را دارد خباثت های بسیاری علیه ایران انجام داد.

 

 

در گزارش زیر به بهانه سفر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه که برای مذاکره درباره برنامه موشکی و سیاست ایران در کشورهایی مانند یمن و سوریه به ایران سفر کرده، به بخشی از خباثت های این کفتار پیر پرداخته ایم:

**کمک های نظامی به صدام در جنگ با ایران

کمک‌های فرانسه به صدام در جنگ ایران و عراق به مجموعه کمک های نظامی و اطلاعاتی گفته می‌شود که فرانسه از قبل از جنگ ایران و عراق یعنی سال ۱۹۷۳ شروع به اعطای آنها به عراق کرد. با شروع جنگ ۸ ساله این کمک‌ها شدت گرفت. حجم کمک‌های نظامی و فروش تجهیزات فرانسه به عراق در طول جنگ تا حدی بود که این کشور در رده دوم فروشندگان تسلیحات به عراق بعد از شوروی قرار گرفت.

با توجه به سند شماره ۵۳/۴/۲۰۹۹/د مورخ ۲ آوریل ۱۹۸۷ وزارت دفاع عراق، فیلیپ روندو، از نقش خود در ارسال هواپیماهای میراژ و موشک‌های رولاند خطاب به عدنان خیرالله سخن می‌گوید. وی همچنین خبر از بحث در هیئت دولت فرانسه بر سر امکان دست‌یابی محدود عراق به سلاح هسته‌ای در جنگ می‌دهد.

**کمک به نیروی هوایی عراق در دوران صدام

دکترین نیروی هوایی عراق بیش از شوروی به فرانسه نزدیک بود. عراق از بهترین خلبانان خود بجای هواپیماهای شوروی، بر روی هواپیماهای فرانسوی استفاده می‌کرد.

**هواپیمای میراژ

فرانسه قرار داد فروش ۱۳۳ فروند داسو میراژ اف۱ را بین سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷ با عراق امضا کرد.این هواپیما بسیاری از جوانان و حتی مناطق غیرنظامی ایران را به خاک و خون کشید ولی فرانسه دست از حمایت از صدام برنداشت.

** سوپر اتاندارد

فرانسه ۵ فروند سوپر اتاندارد در اختیار عراق قرار داد که با موشک‌های موشک اگزوست مجهز شده و در جنگ نفتکش‌ها توسط عراق بکار گرفته شد که صدمات بسیاری را به ایران وارد کرد علاوه بر آن فرانسه هلیکوپترهای آئروسپاسیال آلوئت ۴ پوما (بالگرد) سوپر فرلون را در اختیار عراق قرار داد.

** تسلیحات شیمیایی عراق

اطلاعاتی که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد نشان می‌داد که فرانسه از تأمین کنندگان زنجیره تولید بمب‌های شیمایی برای عراق بوده‌است. ده‌ها هزار ایرانی که بخش عمده ای از آنان را غیر نظامیان تشکیل می‌دادند از جمله ده‌ها هزار کرد عراقی با بمب‌های شیمایی صدام قتل‌عام یا مجروح شدند و پس از تحمل سالها درد و رنج از دنیا رفتند. مردم محلی معتقدند مشکلاتی از جمله بدنیا آمدن کودکان ناقص الخلقه در برخی روستاهای بمباران شده ایران، بالا بودن آمار خودسوزی در برخی مناطق ایران ناشی از استفاده عراق از گازهای شیمایی از جمله گاز اعصاب است.

** پرونده خون های آلوده فرانسه

در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳، فراورده‌های خونی آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی توسط انستیتو مریو فرانسه به ایران وارد شد. این فراورده‌ها در ایران در اختیار ۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به هموفیلی قرار گرفت و آن‌ها را به ایدز مبتلا نمود. در سال ۱۳۶۶ و پس از کشف اولین بیمار مبتلا به ایدز، رسماً وجود ایدز در ایران علنی گردید. با شکایت مبتلایان و خانواده‌هایشان، پرونده‌ای در سال ۱۳۷۶ در این خصوص در محاکم قضایی ایران باز شد. تا اردیبهشت ۱۳۹۰، حدود ۲۰۰ نفر از بیماران دریافت‌کننده این خون‌ها جان باخته‌اند.

ماجرای بیماران هموفیل که در دو دوره، قربانی فرآورده‌های خونی وارداتی و داخلی آلوده شدند. در یک دوره، شرکت فرانسوی «مریو»، فرآورده‌های خونی را وارد ایران و چند کشور دیگر مثل، آلمان، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و… کرد و همین کافی بود تا بیماران هموفیل زیادی در این کشورها به اچ‌آی‌وی مثبت مبتلا شوند و در دوره دوم، فرآورده‌های خونی داخلی بود که به دلیل نقص فنی در ویروس‌زدایی دستگاه، هپاتیت‌ سی را به جانشان انداخت. پرونده نزدیک به یک‌ هزار و ٩٠٠ شاکی داشت و احمد قویدل، مدیرعامل کانون هموفیلی ایران یکی از کسانی بود که سال‌ها پرونده آنها را دنبال کرد.

به گفته او، کل بیماران مبتلا به ایدز مربوط به بیماران هموفیل ثبت‌شده در این پرونده، ١٩٣نفر بودند که ١٣نفر از آنها یعنی ٩همسر و ۴فرزند بیمار از خانواده‌های آنها به شمار می‌رفتند.

** حمایت از اپوزیسیون جمهوری اسلامی

شاید به جرات بتوان بهترین سند حمایت سرویس اطلاعاتی فرانسه را حمایت از اپوزیسیون جمهوری اسلامی در جریان وقایع ۸۸ دانست. قضایای “جلسه محرمانه جزیره گوآدالوپ” که در آن گروه‌ها و شخصیت‌های مخالف جمهوری اسلامی با انواع گرایش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی از منافقین (مجاهدین خلق) تا سلطنت‌طلبان و از تجزیه‌طلبان تا جریان فتنه و حتی فرق منحرف اخلاقی و اجتماعی حضور داشتند و دولت در تبعید رسما اعلام موجودیت کرد؛ قضیه عملیات موفقیت‌آمیز نفوذ “محمدرضا مدحی” -مامور وزارت اطلاعات- در میان اپوزیسیون و جلسه مذکور و قرار ملاقات در اردن با یک مقام ارشد اپوزیسیون و مقام ارشد اسراییلی که جزییات کامل آن در فیلم “الماسی برای فریب” که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد؛ همه و همه از اهمیت نقش سرویس اطلاعاتی فرانسه در گرد هم آوردن اپوزیسیون، حمایت از آنها، هماهنگی جلسات و نهایتا تشکیل دولت در تبعید برای براندازی جمهوری اسلامی حکایت دارد.

**جاسوسی سازمان یافته فرانسه علیه ایران

روزنامه فرانسوی لوموند، بر اساس یک سندی که تاریخ ماه اوت ۲۰۱۰ را دارد، می نویسد که این سند دقیقاً مقصود آمریکا را از این جاسوسی از راه دور مشخص می کند.

آمریکا از اطلاعات کشورهای خارجی به ویژه فرانسه برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران در نهم ژوئن ۲۰۱۰ بهره برده است؛ این قطعنامه شدیداً از سوی آمریکا مورد حمایت بود و آمریکا از مخالفت کشورهای دارای اقتصاد نوظهور در این زمینه می‌هراسید. روسیه و چین از این قطعنامه حمایت کردند، اما برزیل و ترکیه به آن رأی ندادند.

** بدعهدی خودروسازان فرانسوی

سال ۶۹ بود که مونتاژ و تولید انواع مدل های پژو در شرکت ایران خودرو آغاز شد. پژو ۴۰۴، ۵۰۴ و ۲۰۵ نمونه های اولیه ای بودند که پژو در ایران تولید کرد. شاید کمتر کسی از آنها خاطره داشته باشد. پژو در اروپا مشتریان چندانی ندارد اما با ترفند خودروسازان توانست محصولات قدیمی و دهه ۹۰میلادی خود را با سود هنگفت در بازار ایران به فروش برساند.

علیرغم فروش بالای محصولات قدیمی، فرانسوی ها در نهایت در اقدامی مخفیانه، یار آمریکایی را برای خود انتخاب کردند. ناگهان خبر رسید که این «فرانسوی بی‌وفا» با یک آمریکایی شیک و مشهور رابطه آغاز کرده است. همین کافی بود تا رابطه چندین ساله «اسب ایرانی» و «شیر فرانسوی» در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

پژو اگرچه روزگار خوشی را در ایران می‌گذراند و بی‌آنکه کوچک‌ترین سرمایه‌گذاری انجام دهد محصولات قدیمی‌اش را به فروش می‌رساند، اما نتوانست در مقابل وعده حضور در بازار آمریکا خود را نگه دارد و همین شد که خودروساز فرانسوی ناگهان از ایران رفت و با کمال پررویی تمام خدمات در ایران را متوقف کرد.

با جدا شدن پژو، ایران‌خودرو ضربه سختی خورد زیرا نه آمادگی لازم را برای این جدایی داشت و نه تحریم‌های بین‌المللی اجازه می‌داد شریکی معتبر و به اصطلاح کار‌درست را جایگزین پژو کند. این شد که با افت تیراژ روبرو شد و در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و کیفیت خودروهایش به شدت پایین آمد و این امر باعث شد مردم خودروی گران و بی کیفیتی خریداری کند.

**فرانسه بعد از کشیدن دندان هسته ای ایران به دنبال خلع سلاح موشکی ایران است

در آبان ماه سال جاری امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: من خواستار ایستادگی قاطع و محکم در برابر ایران در خصوص برنامه موشک بالستیک و نفوذ تهران در خاورمیانه هستم.

 

 

 

سیاست جدید فرانسه این است که اگر ایران می خواهد تحریم دوباره ای نشود و رونق اقتصای شکل بگیرد باید فعالیت های موشکی خود را محدود کند.

فرانسه همیشه به دنبال  تامین منافع های صهیونیست ها و آمریکا بوده و حتی مشارکت اقتصادی اش نیز معضلی از ایران بر طرف نخواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه