رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رودسر خبر داد

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی رودسر در انتظار گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رودسر با اشاره به تعدد مطلوب تأسیسات اقامتی و پذیرایی در این شهرستان و امکان اسکان گردشگران در برخی اماکن و تأسیسات بوم گردی گفت: در این راستا آنچه به‌عنوان یک معضل تلقی می‌شود حضور تابلو به دستان اجاره ویلاها و ایجاد ناهنجاری ناشی از حضور این سودجویان در معابر است.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی رودسر در انتظار گردشگران نوروزی

به گزارش هشت دی،لیلا رئوف در رودسر با اشاره به جاذبه‌های گردشگری رودسر و معضلات مرتبط با آن اظهار کرد: موضوع گردشگری در استان گیلان با عید نوروز و تعطیلات گره‌خورده و نوروز در پیشینه نیاکان این سرزمین جایگاه ویژه‌ای داشته و بسیاری از آداب‌ورسوم را در خود جای‌داده است.

وی رودسر را به شهرستانی پر اصالت در گیلان دانست و افزود: علاوه بر شاخصه‌های ارزشمند محیط زیستی در بعد کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد و همه‌ساله مورد استقبال سیر کثیری از گردشگران قرارگرفته و نوار ساحلی آن مقصد اصلی طبیعت دوستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رودسر با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تصریح کرد: آبشار سجیران، منطقه ییلاقی جواهر دشت، جنگل سفیدآب، گنبد پیر محله به‌عنوان قدیمی‌ترین گنبد تاریخی گیلان، چشمه فکجور دمکش، بنای تاریخی شهرداری رودسر، ییلاقات اشکورات، آبشار میلاش، پل خشتی تمیجان، قلعه گردن، غار هفت خم تله، قلعه بندبن قاسم آباد، دره چاکرود و روستاهای سرسبز از جاذبه‌های دل‌نشین برای گردشگران هستند.

وی خانه خلاقیت و نوآوری صنایع‌دستی روستایی در روستای قاسم آباد سفلی، کارگاه سفال سنتی در روستای نارنج کلای کلاچای و موزه مردم‌شناسی در روستای قاسم آباد سفلی را از هنرهای بومی این شهرستان دانست و گفت: محصولات زراعی مانند گل‌گاوزبان، فندق، داروهای گیاهی و غیره از دیگر جاذبه‌های قابل‌اتکای شهرستان رودسر بوده که می‌تواند مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

رئوف بیان کرد: هم‌اکنون مطالعه نسبت به جامعه میزبان و برنامه‌ریزی مناسب پیش از سفر برای فراهم آوردن اوقات خوش در نوروز باهمت مسئولان شهرستان رودسر فراهم‌شده و نشست‌های متعددی دراین‌باره با فعالان حوزه گردشگری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم ارج نهادن به گردشگران به‌عنوان سفیران فرهنگی در نوروز اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رودسر به‌عنوان دبیر ستاد خدمات سفر این شهرستان آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران دارد و با همکاری سایر نهادها نظارت بر بازار، کنترل ترافیکی، فراهم بودن ارزاق عمومی، آماده‌باش مراکز درمانی، بیمه و عوامل انتظامی موردبررسی مستمر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رودسر با اشاره به تعدد مطلوب تأسیسات اقامتی و پذیرایی در شهرستان رودسر و امکان اسکان گردشگران در اماکن و تأسیسات بوم گردی افزود: آنچه به‌عنوان یک معضل گردشگری در این شهرستان تلقی می‌شود حضور تابلو به دستان اجاره ویلاها و ایجاد ناهنجاری ناشی از حضور این سودجویان در معابر است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه