عربستان، قیمت نفت برای آسیا را کاهش داد

عربستان سعودی برای نخستین بار در هشت ماه گذشته، قیمت نفت «عرب لایت» برای آسیا را کاهش داد که نشانه تلاش سخت‌تر بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان برای فروش در بزرگ‌ترین بازار خود است.

عربستان، قیمت نفت برای آسیا را کاهش داد

به گزارش ۸دی، به نقل از بلومبرگ؛ شرکت آرامکو قیمت فروش رسمی برای نفت «عرب لایت» برای تحویل در آوریل را به میزان ۵۵ سنت کاهش داد و به ۱.۱۰ دلار در هر بشکه بالای قیمت پایه خاورمیانه رساند. این نخستین کاهش قیمت از سوی این شرکت دولتی از اوت سال گذشته به‌شمار می‌رود.

آرامکو قیمت ژانویه را به بالاترین میزان در سه سال گذشته افزایش داد و آن را برای دو ماه بعد حفظ کرده بود.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، انتظار می‌رفت آرامکو قیمت فروش را ۴۵ سنت در هر بشکه کاهش دهد.

تقاضا برای نفت معمولا در چند ماه نخست سال که پالایشگاه‌ها به فعالیت‌های تعمیراتی می‌پردازند کمتر می‌شود. تقاضا برای بنزین و سایر سوخت‌های حمل‌ونقل معمولا در طول تابستان که فصل رانندگی در آمریکای شمالی است، افزایش پیدا می‌کند. قیمت نفت از زمانی که اوپک و متحدانش توافق محدودیت عرضه را در ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشتند، بالا رفته است.

آرامکو قیمت نفت برای منطقه اروپای شمال غربی و مدیترانه را کاهش داد و قیمت گریدهای لایت و اکسترا لایت برای آمریکا را کمتر کرد.

تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای با محموله‌های نفت از آمریکای لاتین، شمال آفریقا و روسیه برای خریداران در آسیا رقابت می‌کنند. تولیدکنندگان منطقه خلیج فارس عمدتا تحت قراردادهای بلندمدت برای پالایشگاه‌ها نفت عرضه می‌کنند. اکثر شرکتهای نفتی دولتی خلیج فارس قیمت نفت خود را نسبت به قیمت پایه اندکی بالاتر یا با تخفیف می‌فروشند. برای آسیا، قیمت پایه، میانگین گریدهای نفت عمان و دوبی است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه