اوباما بار دیگر پوتین را تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بار دیگر روسیه را تهدید نموده و اعلام داشت که ادامه رفتارهای مسکو موجب منزوی تر شدن کرملین خواهد شد.

اوباما بار دیگر پوتین را تهدید کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر ، “باراک اوباما” پس از مذاکره با سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت : اگر مقامات روسیه به اقدامات فعلی خود ادامه دهند، تحریمهای بیشتری علیه این کشور اعمال خواهد شد و روسیه بیش از گذشته منزوی می شود.

اوباما که در نشست مطبوعاتی خود با رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپایی سخن می گفت در ادامه افزود : تحریمهای وضع شده علیه روسیه سخت ترین تحریمهایی است که علیه این کشور پس از جنگ سرد اعمال شده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ابراز داشت: آمریکا بر حفظ و تامین امنیت اروپا متعهد است. اقدامات روسیه در اوکراین مربوط به تنها یک کشور نیست بلکه به نوعی به اروپا و دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم مربوط می شود. وقتی آمریکا و اروپا با یکدیگر متحد باشند جهان امن تر خواهد بود.

وی همکاری میان دو طرف علیه روسیه را عالی خواند. به گفته اوباما، رهبران کرملین دچار اشتباه محاسباتی شده اند اگر فکر کنند که جهان توجهی به اقدامات آنها در قبال اوکراین ندارد.

وی افزود: روسیه در اشتباه خواهد بود اگر فکر کند که می تواند بین آمریکا و اتحادیه اروپا شکاف ایجاد کند.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که روسیه در سازمان ملل و صحنه های جهانی در زمینه دفاع از اقداماتش در اوکراین تنها مانده است.

دخالت های کشورهای اروپایی و آمریکا در امور اوکراین موجب شد تا روابط این کشورها با روسیه از اواخر نوامبر سال گذشته رو به سردی گذارد. در ماه گذشته میلادی سرانجام این دخالت ها منجر به کنار رفتن “ویکتور یانوکوویچ” از ریاست جمهوری اوکراین شد و متعاقب آن مردم شبه جزیره کریمه رای به استقلال از کی یف و الحاق به روسیه دادند.

مجموع این تحولات موجب شد تا کشورهای غربی اقدامات تنبیهی علیه روسیه را در دستور کار خود قرار دهند اما روس ها اعتنای چندانی به این فشارها نکرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه