بار ترافیکی آزادراه قزوین – رشت با تعریض محور منجیل به رودبار کاهش یافت

محمدعلی نجفی در بازدید از پروژه چهار خطه کردن جاده منجیل به رودبار و بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین گفت: با تعریض محور منجیل به رودبار و زیر بار ترافیک رفتن بخشی از باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین، شاهد کاهش بار ترافیکی در استان هستیم.

بار ترافیکی آزادراه قزوین – رشت با تعریض محور منجیل به رودبار کاهش یافت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از پروژه چهار خطه کردن جاده منجیل به رودبار و بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با تعریض محور منجیل به رودبار و زیر بار ترافیک رفتن بخشی از باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین، شاهد کاهش بار ترافیکی در استان هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای آمد و شد گردشگران بیان کرد: به دلیل تعریض نشدن محور منجیل به رودبار بعد از تونل دوم، مردم در نوروز سال های گذشته بین سه تا هشت ساعت در ترافیک سنگین معطل می شدند که امسال با تعریض و بهسازی این مسیر، این مدت زمان به حداقل رسیده و بار ترافیکی کاهش یافته است.

استاندار گیلان ادامه داد: برای تعریض محور یادشده و تبدیل آن به راه چهار خطه به طول هزار و ۸۰۰ متر، ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت : باقی مانده این مسیر نیز به طول چهار کیلومتر تا پایان سال، تعریض و به بزرگراه تبدیل می شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه دو و نیم کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه بصورت موقت زیر بار ترافیک رفته، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا گره های کور ترافیکی استان هرچه سریع تر باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ با اشاره به ورود حدود سه میلیون گردشگر تا ظهر امروز به گیلان اضافه کرد: خوشبختانه تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی ۸۲ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است ضمن آنکه میزان ورود گردشگران ۹ درصد افزایش یافته است.

آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۴ . ۱۳۷ کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزانترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

۷۵ هتل ،۲۰ هتل آپارتمان ، ۶۹ مجتمع گردشگری ، ۴۲مهمانپذیر، ۷۳۶ منزل استیجاری ، ۱۸۲ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه