حضور دو طلبه خارجی در دانشگاه گیلان؛

دشمن به دنبال نابودی هویت زنان است/ آمریکا از ایران وحشت دارد

بنتا آدم و احلام بورمال دو طلبه نیجریه ای و الجزایری هستند که در سفر به شهرستان رشت در جمع دانشحویان دانشگاه گیلان حضور یافتند.

دشمن به دنبال نابودی هویت زنان است/ آمریکا از ایران وحشت دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، خانم بنتا آدم از کشور نیجریه و احلام بورمال از الجزایر در سفر به شهرستان رشت عصر امروز در جمع دانشحویان دانشگاه گیلان حضور یافتند.

احلام بورمال دانشجو الجزایری جامعه المصطفی العالمیه در شهر قم است که در دوران کودکی به همراه خانواده خود به ایران مهاجرت کرده است و در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تکمیل پایان نامه خود می باشد.

خانم بنتا آدم از کشور نیجریه نیز مسیحی بوده و از ۷سالگی مسلمان شده است وی در ۱۳سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

در ادامه خبر اختصاصی خبرنگار ۸دی را از این مراسم که با حضور دو طلبه الجزایری و نیجریه ای برگزار شد می خوانید:

احلام بورمال دانشجوی الجزایری جامعه المصطفی قم با بیان اینکه الجزایر بزرگترین کشور از نظر مساحت بین کشورهای آفریقایی و عربی است، گفت: این کشور با جمعیت ۴۰میلیون نفر دارای اقلیم آب و هوایی متفاوتی است.

 

** الجزایر ۱۳۲سال مستعمره کشور فرانسه است

وی با اشاره به مذهب کشور الجزایر بیان کرد: الجزایر در گذشته شیعی مذهب بوده است ولی در طول سال ها بطور کل مذهب شیعه در این کشور از بین رفت و در حال حاضر ۸۹درصد سنی مالکی، ۴درصد وهابی، صوفی و ابازی و کمتر از ۱یک درصد جمعیت ۴۰میلیون نفری الحزایر شیعه هستند‌.

دانشجوی الجزایری جامعه المصطفی قم با بیان اینکه الجزایر ۱۳۲سال مستعمره کشور فرانسه است به طوریکه فرهنگ و زبان کشور ما فرانسوی شده است، افزود: کودکان ما از از اول ابتدایی زبان فرانشوی را می بایست در کنار عربی آموزش ببینند.

**در الجزایر مدرسه و دانشگاه در امور تربیتی و فرهنگی هیچ نقشی ندارند

وی با بیان اینکه در کشور الجزایر بر خلاف ایران هیچ ارزشی برای شهدا قائل نمی شوند، گفت: کشور الجزایر ۷سال در جنگ با فرانسه بوده است و کمتر از ۲میلیون نفر شهید در طول جنگ فرانسه تحت شکنجه های بسیار سخت داشته است ولی هیچ توجه و احترامی برای شهدا و خانواده آنها قائل نمی شوند.

احلام بورمال تصریح کرد: در الجزایر مدرسه و دانشگاه صرفا جهت آموزش مباحث علمی است و در امور تربیتی و فرهنگی هیچ نقشی ندارند.

وی با بیان اینکه در الجزایر بدلیل عدم امنیت کافی شیعیان مجبور هستند که بصورت تقیه عمل کنند، افزود: در الجزایر هیچ کس نمی داند که ما شیعه هستیم زیرا از محل زندگی، تحصیل و … طرد می شویم و ما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

 

 

 

دانشجوی الجزایری جامعه المصطفی قم با اشاره به وضعیت امنیت کشور الجزایر بیان کرد: ‌امنیت در هر کشوری بصورت نسبی وجود دارد در الجزایر با وجود اینکه حمل سلاح گرم و سرد ممنوع است ولی همه با خود سلاح حمل می کنند و با وجود مزاحمت و آزار و اذیت دولت به هیچ عنوان پیگیری نمی کند.

وی با بیان اینکه مسلمانی در الجزایر فقط زبانی است، تصریح کرد: با وجود اینکه در کشور الجزایر درباره مسئله حجاب آزادی وجود دارد ولی در مراکز دولتی و حساس مثل مجلس و…کسی حق حجاب داشتن را ندارد.

احلام با اشاره به خانواده همسر خود که همگی سنی مالکی هستند، گفت: از دوران کودکی همراه با خانواده خود مسلمان شدم ولی در بین خانواده همسرم تنها همسرم شیعه است و خانواده وی سنی مالکی هستند، بطوریکه مانند بقیه سنی مالکی ها فقط نماز و روزه دارند و چیزی به عنوان حجاب ندارند.

 

 

** دشمن پیروزی بر جوامع را در به ورطه نابودی کشاندن زنان می داند

این دانشجوی الجزایری با بیان اینکه دشمن پیروزی بر جوامع را در به ورطه نابودی کشاندن زنان می داند، افزود: آمریکا و دشمنان از طریق زنان در خانواده ها ورود کرده و جنگ نرم را آغاز کرده است زیرا فرزندان یک ملت در دامان زنان پرورش می یابند.

وی تصریح کرد: دنیا امروز به شکل یک قاره کوچک است و فضای مجازی علاوه بر جنبه های مثبتی که دارد در صورت عدم استفاده صحیح می تواند منجر به نابودی افراد یک جامعه شود.

احلام بورمال با بیان اینکه آمریکا از ایران وحشت دارد، افزود: تمام کشورها درگیر مشکلات و تحریم ها هستند و این امر تنها مختص ایران نیست و این تحریم های اقتصادی هستند که باعث پیشرفت های علمی و… شده است.

 

 

** در نیجریه امنیت، آرامش و آزادی به هیچ عنوان وجود ندارد

 بنتا آدم از کشور نیجریه نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه در کشور نیجریه امنیت، آرامش و آزادی به هیچ عنوان وجود ندارد، اظهار کرد: از اول مسیحی بودیم و از ۷سالگی اسلام را پذیرفتیم و سرانجام در ۱۳سالگی موفق به حفظ کل قران کریم شدم ولی در این بین هیچ آشنایی از اهل بیت (ع) نداشتم.

وی ادامه داد: پدرم در ۱۷سالگی به اجبار من را به عقد فردی ۵۵ساله درآورد و هیچ حقی برای اعتراض نداشتم، ۶سال به سختی زندگی کردم که در این مدت زن همسرم بارها قصد کشتن من و فرزندم را داشته است و سرانجام به پیشنهاد دوست مسیحی ام قصد جدایی کردم.

 

 

** در نیجریه معتقدند زنان باید در زندگی رنج بکشند

بنتا آدم با بیان اینکه پدرم فرزند ۸ماه ام را گرفت و به همسرم سپرد، اضافه کرد: در کشور ما اعتقاد دارند که گناه حضرت حوا به تمام زن های دنیا منتقل شده است و به همین دلیل زن ها باید در زندگی رنج بکشند تا گناه پاک‌شود و وارد بهشت شوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پدرم فردی متمول و تاجر بود ولی روزی یک وعده غذا به من می دادند و در شرایط بسیار سختی زندگی می کردم تا خسته شوم و به زندگی قبل بازگردم.

** پدرم دستور داد هرکس می خواهد به بهشت برود من را به قتل برساند

بانوی شیعه نیجریه ای در ادامه اضافه کرد: در همین حین با یک فرد شیعه آشنا شدم که کتاب هایی برای مطالعه به من می داد ولی یک روز پدرم کتاب را در دست من دید و از اساتید خود مشورت خواست و اساتید وی گفتند که من را بکشد و چون خودش دلش نمی آمد به بردرانم دستور داد هرکس می خواهد به بهشت برود من را به قتل برساند و برادرانم به شدت من را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی با اشاره به ازدواج دوم خود گفت: سرانجام برای دومین بار با یک‌ فرد شیعه که خود را برای خانواده ام به عنوان یک وهابی معرفی کرده بود ازدواج کردم و سرانجام طعم عشق را چشیدم.

 

 

**سرانجام طعم عشق را چشیدم

بنتا آدم با بیان اینکه علی رغم آنکه به خانواده خود گفتیم به مصر می رویم به ایران آمدیم، گفت: عشق وجود دارد اگر هدف وجود داشته باشد و هدف من و همسرم این است که در راه حق قدم برداریم و این عشق است.

بنتا در پایان با بیان اینکه من در کشور و نزد خانواده ام نشان نمی دهم شیعه هستم ولی اجازه نمی دهم کسی راجع به ایران حرفی بزند، گفت: آنقدر واکنش نشان داده ام که خانواده ام فهمیدند من در ایران هستم و من را طرد کردند با این وجود هنوز آنها را دوست دارم.

گزارش تصویری کامل مراسم را (اینجا) ببینید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه