۵۰ هزار اصله نهال در مدارس استان گیلان کاشته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه فرهنگیان و دانش‌آموزان باید در عرصه حفظ منابع طبیعی و توسعه درختکاری پیش‌قدم باشند گفت: ۵۰ هزار اصله نهال در مدارس استان گیلان کاشته می‌شود.

۵۰ هزار اصله نهال در مدارس استان گیلان کاشته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست و فضای سبز با مشارکت دانش‌آموزان محقق می‌شود و این فرهنگ باید از سنین کودکی در دانش‌آموزان و جوانان نهادینه شود گفت: سلامت فضای محیطی کشور تنها با حفظ محیط‌زیست و فضای سبز حاصل می‌شود.

حاجتی با تاکید بر اینکه فلسفه درختکاری به منظور حفظ محیط‌زیست و توسعه فضای سبز است و این امر با همکاری و مشارکت نسل جوان تاثیرات اثرگذاری دارد تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طبیعی گسترده‌ای برخوردار بوده که نیازمند حفظ و حراست است.

وی با اشاره به اینکه نعمات طبیعی استان گیلان یک فرصت بزرگ در راستای توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود و نسل جوان باید قدردان این نعمات باشند گفت: نه تنها در هفته گرامیداشت منابع طبیعی بلکه باید در تمامی طول سال حفظ منابع طبیعی و درختکاری را دنبال کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هفته منابع طبیعی را فرصتی مهم برای توجه بیشتر به محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگیان و دانش‌آموزان باید در عرصه حفظ منابع طبیعی و توسعه درختکاری پیش‌قدم باشند.

حاجتی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ در ذهن کودکان و نوجوانان نیازمند اجرای قانون است و با رعایت قوانین، احترام به قانون در ذهن نسل کودک و نوجوان شکل می‌گیرد خاطرنشان کرد: پایبند بودن به قوانین باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۵۰ هزار اصله نهال در مدارس سراسر استان گیلان کاشته می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه