پیش بینی بازار مسکن تا سال ۹۹

عضو کمیسیون عمران مجلس با پیش بینی این موضوع که در اوایل سال ۹۷ حبابی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد، گفت: دست کم حدود دو تا سه سال طول می‌کشد تا این حباب تخلیه شود و به این ترتیب باید گفت که احتمالا این حباب قیمتی تا سال ۹۹ پابرجا خواهد بود.

پیش بینی بازار مسکن تا سال ۹۹
به گزارش ۸دی،مجید کیان پور در مورد وضعیت بازار مسکن در سال جاری و سال ۹۷ به آرمان اقتصادی اظهار داشت: همانطور که آمارهای اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت مسکن در ماه‌های اخیر افزایش یافته و به نوعی می‌توان گفت در ماه‌های پایانی سال ۹۶ حباب قیمت در بازار مسکن به وجود آمده است که در سال آینده هم این وضعیت تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه گران شدن نشانه رونق بازار مسکن نیست، گفت: این گرانی اخیر نشان دهنده بی‌برنامگی و سراسیمگی است که در بازار مسکن وجود دارد و اینکه مردم نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند.
کیان پور با تاکید بر اینکه افزایش حجم خرید و فروش به معنای رونق است و گرانی به هیچ عنوان نشانه‌ای از رونق نمی‌تواند باشد، گفت: گرانی اخیر مسکن می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که مردم نمی‌خواهند ارزش زمانی پولشان از بین برود.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس در عین حال عنوان کرد که گرانی مسکن به ضرر اقشار ضعیف جامعه است و خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.
کیان پور با اشاره به تغییر غیر واقعی و ناگهانی ارز در دو ماه اخیر و تاثیر آن بر بازار مسکن عنوان کرد: قیمت ارز در این مدت، به بهانه‌های مختلف از ۳۸۰۰ تومان تا مرز ۵ هزار تومان افزایش یافت و در نهایت با فشار دولت اندکی کاهش یافت، ولی واقعیت این است که سیاست‌گذاری ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم کلیه بازارهای موازی بخش مسکن مانند بازار ارز، طلا و سکه را کنترل کنیم و برنامه‌ریزی برای این بازارها داشته باشیم که در نهایت بازار مسکن به سمت و سویی هدایت شود که آرامش بر آن حاکم شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در کنار نوسانات ارز، بازار طلا و سکه، بازار بورس و نرخ تعدیل سود بانکی بر بازار مسکن تاثیر دارد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در مورد این موضوع که بازار مسکن در سال آینده هم چه وضعیتی خواهد داشت، وضعیت بازارهای موازی مهم است و بنابراین اگر بازارهای موازی کنترل شوند، قطعا بازار مسکن هم کنترل می‌شود ولی اگر کنترلی روی بازارهای موازی وجود نداشته باشد، قطعا بازار مسکن متاثر از این بازارها خواهد بود.

منبع: آرمان اقتصادی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه