درحوزه اقتصادی باید انقلابی عمل کنیم/نباید عشق به واردات داشته باشیم

مسئولان اجرایی باید قبول کنند که درحال حاضر شرایط ویژه ای بر اقتصاد کشور حکمفرماست، ما در شرایط جهادی قرارداریم درحالی که قوانین ما و مسئولین اجرایی ما برنامه های اقتصادی خود را با توجه به شرایط عادی تنظیم کرده اند.

درحوزه اقتصادی باید انقلابی عمل کنیم/نباید عشق به واردات داشته باشیم

به گزارش ۸دی نیوز، اقتصادمقاومتی ازمفاهیمی است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای برآن دارند وعلت آن نیز این است که با اجرایی شدن اصول اقتصاد مقاومتی نه تنها دربخش های مختلف اقتصادی پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت بلکه استقلال، خودکفایی، افزایش صادرات و … را نیز شاهد خواهیم بود.

ایرج ندیمی،عضوکمیسیون اقتصادی مجلس، درگفت وگو باشفاف ضمن اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی درکشور گفت: اقتصادمقاومتی، نوعی اجبار در اقتصاد است و درمقابل دشمن راهی جز تکیه بر اقتصاد مقاومتی نداریم، درواقع باید به خودمان برگردیم و تولید، اشتغال، صادرات و … راافزایش داده و زیرساخت های اقتصادی را محکم کنیم.

به گفته ندیمی، مسئولان اقتصادی باید بخشی ازآنچه به صورت خام صادرمی شود را تبدیل کرده و بعد صادرکنند،‌ به عنوان مثال نفت خام صادراتی را توسط پتروشیمی به بنزین تبدیل کرده و نفت خام را صادر نکنند، یا مواد معدنی را تبدیل به سنگ کرده و بعد صادرکنند.

این عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به اصول مورد بحث دراقتصادمقاومتی اشاره کرد وگفت: دراقتصاد مقاومتی باید اقتصاد را درونی کرده و از تولید کنندگان حمایت کنیم، ما در حوزه اقتصادی درموقعیتی مشابه جنگ قرارداریم و درجنگ نمی شود آهسته عمل کرد، درمبارزه باید درحوزه تفکر، گزینش مدیران و … هماهنگ عمل کرد، ضمن اینکه باید انقلابی کار کرد و ایثار کرد.

نماینده مردم لاهیجان دربهارستان اظهارداشت:دراقتصاد مقاومتی باید دلبستگی به خارج راازبین ببریم، دیگرعشق وارادت از خارج نداشته باشیم و سعی کنیم تا کارآفرینی در داخل را افزایش دهیم، باید از تولید کنندگان داخلی و کارآفرینی حمایت کنیم ضمن اینکه وابستگی مردم به خارج از کشوررا نیز ازبین ببریم.

ندیمی درپایان گفت وگو باشفاف توصیه ای به مسئولان اجرایی کشور کرد وگفت: مسئولان اجرایی باید قبول کنند که درحال حاضر، شرایط ویژه ای بر اقتصاد کشور حکمفرماست، ما در شرایط جهادی قرارداریم درحالی که قوانین ما و مسئولین اجرایی ما برنامه های اقتصادی خود را با توجه به شرایط عادی تنظیم کرده اند که با توجه به شرایط موجود باید در روحیه مردم و مسئولین تغییراتی ایجاد شود و مسئولین اجرایی و به ویژه مسئولین اقتصادی حمایت از درون را سرلوحه اقدامات خود قراردهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه