شهادت فصل آخر سرباز شفتی شد

شهید عابدین امیدی در دوم شهریور ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای نصیر محله شهرستان شفت دیده به جهان گشود و دریکی از حمله‌های دشمن بعثی در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۶۲ در منطقه بانه به فیض شهادت نائل آمد.

شهادت فصل آخر سرباز شفتی شد

به گزارش هشت دی،شهید عابدین امیدی در دوم شهریور ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای نصیر محله شهرستان شفت دیده به جهان گشود.

وی از همان آغاز کودکی مؤدب بوده و در دوران کودکی خود در نماز جماعت و مراسم‌های دینی و مذهبی ایام مختلف حضور پیدا می‌کرد.

او با توجه به علاقه فراوانی که به تحصیل داشت، تحصیلات ابتدایی را در روستا نصیر محله و تحصیلات راهنمایی را در روستای شالما سپری کرد.

 عابدین علاقه مثال‌زدنی به تحصیل و کسب علم داشت اما امّا به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات از تحصیل بازماند و نتوانست وارد مقطع متوسطه شود.

از صفات و ویژگی‌های مثبت عابدین، احترام به پدر و مادر و کمک در کارهای کشاورزی بود که چهره او را نسبت به سایر افراد روستا متمایز می‌کرد.

او همیشه به بزرگ‌ترها احترام می‌گذاشت و برای آن‌ها احترام خاصی قائل بود و با توجه به سن کمی که داشت اما در کارهای خانه کمک می‌کرد.

 وی همیشه برای خواندن نماز جماعت به مسجد امام حسن مجتبی (ع) نصیر محله می‌رفت و در پایگاه‌های محل نیز حضور فعال و گسترده‌ای داشت.

 شهید عابدین امیدی به‌محض رسیدن به سن مشمولیت به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد و بعد از گذراندن دورۀ آموزشی به مناطق جنگی کردستان اعزام شد و دریکی از حمله‌های دشمن بعثی در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۶۲ در منطقه بانه به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه