رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد

مایه‌کوبی ۱۱ هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی در آستارا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از آغاز فاز سوم طرح مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب این طرح، بالغ‌بر ۱۱ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شوند.

مایه‌کوبی ۱۱ هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی در آستارا

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب در آستارا از آغاز فاز سوم طرح مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به‌صورت رایگان با توان بخش دولتی در ۶۰ روستای بخش مرکزی و لوندویل در حال انجام است.

وی مدت‌زمان اجرای فاز سوم طرح مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام شهرستان آستارا را از ۱۰ اسفند ماه سال جاری تا ۲۳ فروردین ماه سال ۹۷ به‌مدت ۳۰ روز کاری دانست و تصریح کرد: نوار مرزی و ییلاقات حیران، چلوند و کانرود جزء نواحی پرخطر بوده و در اجرای طرح مذکور در اولویت قرار دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در قالب این طرح، بالغ‌بر ۱۱ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شوند خاطرنشان کرد: از این تعداد دام، ۶ هزار رأس آن گاو و گوساله و پنج‌هزار رأس بز و گوسفند هستند.

پورضرب با اشاره به اینکه جهت مایه‌کوبی دام‌های سنگین از واکسن‌های وارداتی و جهت مایه‌کوبی دام‌های سبک از واکسن‌های تولید داخل استفاده می‌شود بیان کرد: تب برفکی یک بیماری واگیردار عفونی بوده که قطرات آیروسل دفع‌شده از دام آلوده در گسترش بیماری نقش دارد.

وی بیماری تب برفکی را در کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش شیر، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان تأثیرگذار دانست و گفت: این بیماری به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه