مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد

صرفه‌جویی ۱۲ میلیون لیتری در مصرف سوخت مایع در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به گازدار شدن ۸۷ صنایع استان گفت: با این کار ۱۲ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع صورت گرفت.

صرفه‌جویی ۱۲ میلیون لیتری در مصرف سوخت مایع در گیلان

به گزارش هشت دی،حسین اکبر در نشست خبری با بیان اینکه در دهه فجر امسال عملیات اجرایی گازرسانی ۵۰ روستا به اتمام رسید اظهار کرد: با نهایی شدن عملیات اجرایی این ۵۰ روستا حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار به جمع مصرف‌کنندگان گاز اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه با گازدار شدن ۸۷ صنایع استان، ۱۲ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع صورت گرفت افزود: در بخش روستایی با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار این کار مهم انجام شد و در بخش صنایع دو‌ و ‌یک‌دهم میلیارد تومان برای انجام این کار هزینه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه گازرسانی شهرک تاریخی ماسوله به خاطر بافت تاریخی‌اش از برنامه کاری ما حذف شد گفت: هم‌اکنون تمامی شهرهای استان به‌جز شهر ماسوله و به نوعی ۹۳.۵ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌باشند.

اکبر با بیان اینکه فعلاً ارزان‌ترین و بهترین مسیر برای گازدار کردن روستاها همان خط لوله است بیان کرد: روستاهایی که گازدار نیستند عمدتاً صعب‌العبور بوده و رساندن گاز به شکل CNG به این‌ روستاها در زمستان‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی برای بهبود سطح گاز گیلان تعریف‌شده افزود: در پنج ماه اخیر قرائت کنتورها به شکل آنلاین انجام می‌شود و بعد از قرائت کنتور در منزل، همان‌جا قبض تحویل مشتری داده می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به مزایای تحویل قبض آنلاین گفت: این مسئله اشتباهات و‌ تلف شدن زمان را به حداقل ممکن می‌رساند و سامانه ۳۴۱۴ برای شکایات و رسیدگی به آن و سامانه ۳۴۱۵ نیز برای پرداخت قبوض است.

اکبر با بیان اینکه شرکت گاز گیلان دارای ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۵۶۰ هزار انشعاب گاز هست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۷۶ درصد این خطوط نشت‌یابی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه گاز گیلان تنها شرکتی است که دارای سیستم متمرکز امداد گاز در کشور هست تصریح کرد: مشترکین در صورت بروز هرگونه مشکل و تماس با شماره تلفن ۱۹۴، به سامانه یکپارچه مرکز پیام شرکت گاز در مرکز استان متصل می‌شوند و کارشناسان مرکز پیام با بررسی وضعیت و با توجه به تجهیز اکیپ‌های امدادی به GPS، نزدیک‌ترین گروه امدادی جهت برطرف نمودن مشکل اعزام می‌شود.

اکبر با اشاره به اینکه اولویت شرکت گاز در سال‌های گذشته، گسترش شبکه‌های گاز و گازرسانی به اقصی نقاط استان بود افزود: هم‌اکنون با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گاز، پروژه‌های کیفی در اولویت قرارگرفته است.

وی با اذعان به اینکه در سال جاری شاهد هیچ‌گونه حادثه مرگ خاموش در استان نبودیم گفت: این اتفاق بااطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی صورت گرفته توسط رسانه ملی، خبرنگاران، آموزش‌وپرورش صورت گرفت و امیدواریم این اتفاق مبارک ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه