جشنواره کاشت گیاهان دارویی در رشت

به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان،نخستین جشنواره کاشت گیاهان دارویی، ۱۶ اسفند ماه سال جاری در دانشکده داروسازی برگزار می ‌ شود .

جشنواره کاشت گیاهان دارویی در رشت
به گزارش۸دی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،در راستای اهداف بسته توسعه دانش گیاهان دارویی در حوزه سلامت،نخستین جشنواره کاشت گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حمایت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان،معاونت آموزشی دانشگاه و با همکاری گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی برگزار خواهد شد.

در این جشنواره که ۱۶ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد،بیش از یکصد گونه از گیاهان دارویی به شکل نهال و بذر کاشته به نمایش گذاشته می‌شود.

عملیات اجرایی فاز یک باغ گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مساحتی به وسعت یک هکتار از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.رویکرد اصلی در احداث این باغ ایجاد یک موزه زنده از نمونه‌های ارزشمند گیاهان دارویی استان با اهداف آموزشی،تحقیقاتی و علمی می‌باشد.از جمله کاربردهای مهم احداث باغ گیاهان دارویی می‌توان به نقش مهم در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی گیاهان دارویی،آموزش عمومی و تخصصی و آشنا کردن مردم به اهمیت گیاهان دارویی و لزوم حفاظت از آنها اشاره کرد .

در باغ گیاهان دارویی امکانات لازم برای مطالعه و تحقیق درباره تنوع زیستی گیاهان دارویی بومی استان گیلان و حفاظت از آنها فراهم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه