سرلشکر صفوی مطرح کرد:

بشار اسد راه حل سیاسی را هم در کنار جهاد مسلحانه دنبال کند/ پرواز شبانه پهپادهای سپاه بالای سر داعش

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در عملیات حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری داعش در دیرالزور، پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در شب به پرواز درآمدند و مختصات اهداف را تعیین کردند و موشک های ما نیز به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کردند.

بشار اسد راه حل سیاسی را هم در کنار جهاد مسلحانه دنبال کند/ پرواز شبانه پهپادهای سپاه بالای سر داعش

به گزارش۸دی، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در محفل اُنس و مودّت فرماندهان و مدیران پیشکسوت سپاه نینوای استان گلستان، ضمن تبیین رقابت‌های استراتژیک در منطقه غرب آسیا با تأکید بر آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: به ندرت می‌توان منطقه‌ای را در مقیاس جهانی به اهمیت غرب آسیا پیدا کرد که لایه‌های ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژی در آن جمع شده باشد. این منطقه هم اکنون محل رقابت ژئواستراتژیک قدرت های جهانی و منطقه‌ای است که سوریه یکی از عرصه های بروز و ظهور این رقابت است.

وی با بیان اینکه هدف مثلث اسقاط سوریه بعد از ۸۵ ماه عقیم مانده است، گفت: از همان ابتدا  مقصود اصلی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا، عربستان، امارات، اردن و ترکیه ایجاد بحران در منطقه و هدف قرار دادن استقلال، هویت ملی، تمامیت ارضی و نابودی تمامی زیر ساخت های عرصه‌های سوریه بوده که با شکست حداکثری مواجه گردیدند.

صفوی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها به صورت مستقیم و خارج از حقوق بین الملل و بدون اعتنا به شورای امنیت سازمان ملل به سوریه لشکرکشی کرده اند، گفت: امیدواریم دولت، ارتش و نیروهای مردمی سوریه آنها را از شرق فرات بیرون برانند و تمامیت ارضی خودشان را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ارتش سوریه و محور مقاومت باید به عملیات های پیروزمندانه خودشان ادامه بدهند اما از نظر اینجانب در ادامه جهاد مسلحانه مردم و ارتش و دولت مقاومت آقای بشار اسد راه حل سیاسی را هم بایستی دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه از نظر حقوق بین الملل هم آمریکا و هم ترکیه به سوریه تجاوز و حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده اند، افزود: اساس استراتژی آمریکا سیاست زور است که این سیاست در منطقه غرب آسیا با شکست مواجه شده است.

صفوی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با دولت آمریکا مقابله می‌کردند، خاطرنشان کرد: هم اکنون مقام معظم رهبری هم مقابل زیاده خواهی های دولت آمریکا ایستاده اند. تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری زمینه را مهیا ساخت تا روسیه به میدان سوریه وارد شود و روس‌ها پشتیبانی هوایی خوبی را در عملیات های آزادسازی شهرهای سوریه انجام دادند.

وی با تشریح پیشرفتهای دفاعی ایران در عرصه هوافضا، به حوزه پهپادها اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین در وضعیت مطلوبی قرار داریم، گفت: در عملیات حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر تروریست های تکفیری داعش در دیرالزور، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه در شب به پرواز درآمدند و مختصات اهداف را تعیین کردند و موشک های ما نیز به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کردند که این نشان دهنده دقت و قدرت موشکی بالای ما است.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از سیاسیون و مسئولانی که دچار سوء عاقبت شدند، عاقبت بخیری را امری مهم برای پاسداران دانست و با برشماری راه‌های کسب عاقبت بخیری گفت: اولین راه این است که خودتان را در بُعد اندیشه و تفکر، ثابت قدم در صراط مستقیم الهی بدارید. رابطه خودتان را با خدا، قرآن، نماز جماعت، مساجد، علماء تقویت و ایمان و اعتقادات اسلامی را در خودتان حفظ کنید.

وی ادامه داد: از اخلاق و رفتارتان با همسر، فرزندان و همسایگانتان و عموم مردم مراقبت کنید. شما پاسداران از بطن جامعه و از میان همین مردم برخاستید و تا آخرین لحظه عمرتان باید مردمدار و مردمیار باشید، ما هرچه داریم از شهدا و مردمی است که حقیقتاً بزرگترین مدافع انقلاب اسلامی هستند.

صفوی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پس از حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۶ یادآورد شد: مقام معظم رهبری در آخرین جمله آن پیام، فرمودند مسئولان از مردم عقب نیفتند. واقعا مردم پای کار انقلاب هستند اما گویا برخی از مسئولان در حوزه کارآمدی و خدمت به ویژه نسبت به محرومان و طبقات ضعیف از مردم عقب افتاده اند.

وی با بیان خاطره‌ای از امام خمینی(ره) که به فرزندشان مرحوم حاج احمد فرمودند همان طور که سیب از درون کِرم می افتد، انقلاب ما هم ممکن است از درون آسیب ببیند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به حدی قدرتمند شده است که دشمنان خارجی از جمله آمریکایی ها نمی توانند از بیرون به ما حمله کنند، به همین دلیل آنها برای ایجاد ناامنی در داخل کشور سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده اند و موریانه‌هایی که ممکن است درون انقلاب اسلامی بیفتند همان نفوذی هایی هستند که در برخی از دستگاه‌ها نفوذ کرده‌اند.

وی در پایان با طرح پیشنهاد راه اندازی مجمع نخبگان استان گلستان، افزود: پیشنهاد می کنم نخبگان استان گلستان را شامل اساتید، فعالان بخش خصوصی، دولتی و تعاونی ها را دور هم جمع کنید و مجمع نخبگان را راه اندازی نمایید و برای حل مشکلات این استان از توان بخش خصوصی که انگیزه بالاتری نسبت به بخش دولتی دارد استفاده کنید. مجمع نخبگان استان گلستان اگر تشکیل شود می تواند به دولت در اجرای موفق برنامه ششم توسعه کشور در این استان کمک کند تا شاهد رفع مشکلات معیشتی، بیکاری، اعتیاد، افزایش نرخ درآمد سرانه مردم یا استقرار کارخانجات صنعتی و تولید و کمک به بخش کشاورزی استان که تحقق بخش سیاست اقتصاد مقاومتی است باشیم.

منبع: سپاه نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه