شهردار شفت خبر داد

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده شفت با بخشودی ۷۰ درصدی عوارض و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی

شهردار شفت از آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده شفت با بخشودی ۷۰ درصدی عوارض و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی خبر داد.

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده شفت با بخشودی ۷۰ درصدی عوارض و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی

به گزارش هشت دی، یاسر شاد فرد با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع در ساخت‌وساز اظهار کرد: بازسازی بافت فرسوده طرحی بوده که از سال ۹۵ در کل کشور مصوب شد و اجرای آن در شهرهای بزرگ بیشتر نمود عینی به خود گرفته است.

وی بابیان اینکه طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرهای کشور انجام‌شده افزود: در شهر شفت نیز طرح نوسازی بافت‌های فرسوده از سال ۹۵ شروع شد و این طرح در دوره جدید نیز به مرحله اجرا درآمدهاست.

شهردار شفت با اشاره به مزیت‌های اجرای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده گفت: ایجاد مشوق‌ها برای بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده موجب می‌شود تا عقب‌نشینی صورت بگیرد و معابر و خیابان‌ها برای آمدوشد ترافیک روان‌تر شود.

شاد فرد بیان کرد: شهروندان شفتی که در محدوده بافت قدیمی شهر که طبق نقشه از میدان انقلاب تا پمپ‌بنزین سابق دارای بنا و یا زمین هستند می‌توانند طرح بازسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری را از سر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه همه بناهایی که در حال ساخت‌وساز در محدوده مذکور هستند مشمول تسهیلات بافت فرسوده خواهند شد تصریح کرد: همه افراد به‌جز صاحبان بناهای تجاری که در بافت فرسوده دارای بنا و یا زمین هستند می‌توانند از تخفیف و بخشش استفاده کرده و از ۷۰ درصدی تشویقی عوارض برخوردار شوند.

شهردار شفت افزود: ۵۰ درصد از بخشودگی‌ها قانونی هست و ۲۰ درصد بسته تشویقی نیز به دلیل کاهش ساخت‌وسازها در شفت با مصوبه شورا انجام‌شده به آن افزوده‌شده تا شروع ساخت‌وسازها در شهر شفت سرعت بگیرد.

شاد فرد گفت: شهروندان می‌توانند از این طرح حداقل پنج‌ساله استفاده کرده و پس از دریافت پروانه به بانک مسکن معرفی و از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد برخوردار شوند و چنانچه اگر یارانه این تسهیلات پرداخت شود مابه‌التفاوت آن به‌حساب گیرندگان تسهیلات نوسازی منظور خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه