مدیرکل محیط‌زیست گیلان خبر داد:

تلاش برای استقرار سه زباله سوز در گیلان

مدیرکل محیط‌ زیست گیلان گفت: تالاب خواری و جنگل خواری ازجمله مشکلات زیست‌محیطی در گیلان است.

تلاش برای استقرار سه زباله سوز در گیلان

به گزارش ۸دی، قربانعلی محمدپور با حضور در جلسه علنی ظهر امروز پیش از ظهر شورای اسلامی رشت اظهار کرد: همه از مشکلات محیط‌زیستی گیلان مطلع هستند و شاید در طی مسیر راه را اشتباه رفتیم.

وی افزود: ریز گردها، پسماند و غیره ازجمله مشکلات زیست‌محیطی هستند که امروز با آن مواجه هستیم و اراده اجتماعی در رفع چنین مشکلاتی بسیار تأثیرگذار است.

محمد پور بیان کرد: متأسفانه تالاب خواری، جنگل خواری و غیره در استان گیلان وجود دارد و اخیراً بعد از سالیان طولانی برای رودخانه گوهر رود تصمیماتی گرفته‌شده و در حال حاضر برای احیای تالاب نیز اقداماتی در دست انجام است.

وی با اشاره به پاک‌سازی تالاب عینک از گیاه مهاجم سنبل آبی اظهار کرد: در سال آینده معضل سرازیری فاضلاب خانگی و صنعتی به تالاب عینک برطرف می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان نقش آموزش در رفع مشکلات زیست‌محیطی را ضروری دانست و گفت: در جنگل، ساحل و غیره به‌صورت غیراصولی زباله‌ها در حال دفن هستند و امیدواریم شهردار رشت به‌عنوان مجری تصمیمات شورا در این مهم همکاری کند.

محمد پور افزود: به هیچ بیمارستانی پس‌ازاین بدون داشتن تصفیه‌خانه مجوز بهره‌برداری داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زباله‌سوز در استان مازندران با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تهیه شد تصریح کرد: در حال حاضر مجوز کمیته هشت به‌منظور استقرار زباله‌سوز در رشت را دریافت کرده و هفته آینده این مجوز با ظرفیت شش‌صد تن به شهردار رشت تحویل داده می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست گیلان گفت: در تلاشم تا مجوز استقرار سه زباله‌سوز در گیلان را دریافت کنیم که یکی از آن‌ها متعلق به رشت و دو زباله‌سوز دیگر در شرق و غرب استان است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه