فریبا متخصص در گفتگو با 8دی:

نظارت بر نحوه به‌کارگیری بازیگران منوط به قانونمندی است/ بازیگران امنیت شغلی ندارند

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه بازیگران استخدام اداره‌ای نیستند و امنیت شغلی ندارند، گفت: در واقع شما برای ورود به هر حرفه‌ای نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی و داشتن مهارت لازم دارید اما ظاهراً برای بازیگری این موارد ضروری نیستند.

نظارت بر نحوه به‌کارگیری بازیگران منوط به قانونمندی است/ بازیگران امنیت شغلی ندارند

فریبا متخصص، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار ۸دی در مورد وضعیت موجود در سینما و تلویزیون و نحوه به‌کارگیری بازیگران اظهار کرد: نمی‌توان به صورت صددرصدی بر این موضوع نظارت کامل داشت، امّا نظارت نسبی نیز در جوامعی امکان‌پذیر است که قانون‌مند باشند.

وی با بیان اینکه ما اصلاً صنف نداریم و هر کسی که بخواهد می‌تواند بازیگر شود، گفت: این در حالی است که مثلاً من نمی‌توانم از فردا بروم در یک مدرسه و به عنوان معلم به بچه‌ها درس بدهم یا نمی‌توانم به عنوان یک پرستار یا پزشک در بیمارستانی مشغول به کار شوم.

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: در واقع شما برای ورود به هر حرفه‌ای نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی و داشتن مهارت لازم دارید اما ظاهراً برای بازیگری این موارد ضروری نیستند.

متخصص بیان کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که بازیگر کسی است که معیارهایی مانند زیبایی را داشته باشد در حالی که واقعاً این طور نیست و بازیگری یک حرفه است و بازیگر باید مهارت‌های لازم را داشته باشد.

**بازیگران استخدام اداره‌ای نیستند و امنیت شغلی ندارند

وی با بیان اینکه بازیگران استخدام اداره‌ای نیستند و امنیت شغلی ندارند، گفت: اصلاً شغل بازیگری در هیچ چارت مشاغلی قرار نگرفته است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: در واقع بازیگران به لحاظ شغلی هویتی ندارند و همین موضوع مشکلات زیادی را برایشان به وجود آورده است.

متخصص گفت: در حال حاضر بازیگران زبده زیادی داریم که خانه‌نشین هستند و ممکن است که شش ماه سال را به صورت کامل بیکار باشند اما چون کارشان را دوست دارند با سیلی صورتشان را سرخ نگاه می‌دارند و به امورات زندگی‌شان می‌پردازند.

وی بیان کرد: در واقع دلیل تمامی این مشکلات این است که ما صنف و سندیکای قوی و فعالی نداریم اگر صنف قوی‌ای می‌داشتیم حداقل برای بازیگران یک سری معیارهای اولیه را در نظر می‌گرفتند تا هر کسی نتواند وارد این عرصه شود.

متخصص با بیان اینکه البته بدیهی است که باید جوانان وارد عرصه بازیگری شوند، اما ورود آن‌ها به این عرصه باید با ضابطه باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: حرف آخرم این است که افرادی که به طرق مختلف و غیر ضابطه‌مند به عرصه بازیگری وارد می‌شوند در این حوزه ماندگار نیستند و بعد از یکی دو مورد بازیگری کنار می‌روند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عسل
چرا شغل بازیگری امنیت نداره
در حاشیه