پیکر مطهر شهید اصغری پس از ۹ سال پیدا شد

شهید صادق اصغری در شب دهم شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و روح ملکوتیش در کنار صدیقین و انبیاء جای گرفت و پس از چند سال مفقودی در رمضان المبارک سال ۱۳۷۴ پیکر مطهرش به وطن بازگشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید اصغری پس از ۹ سال پیدا شد

به گزارش هشت دی،شهید صادق اصغری در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۴۰ در خانواده متوسط و مذهبی در شهرستان املش دیده به جهان گشود.

 او از همان دوران کودکی سخت موردعلاقه خانواده و دوستان بود و بیش از ۱۵ سال از عمر شریفش سپری نشده بود که از وجود نعمت پدر محروم شد و پس‌ازآن هنگام تعطیلی مدارس کمک‌خرج خانواده بود.

دوران دبیرستان شهید اصغری مقارن با وقوع انقلاب اسلامی بود و پس از کشتار خونین ۱۷ شهریور، شهر املش نیز از پیشتازان حرکت الهی شد و از فعال‌ترین افراد در ایجاد این حرکت توحیدی بود.

صادق در آغاز سال ۱۳۵۹ به همراه شهیدانی چون محسن علوی و مرتضی نیک‌روش راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت سه ماه در جبهه سر پل ذهاب بود پس از بازگشت از جبهه، فعالیت خویش را با تشکیل انجمن اسلامی در مدرسه آغاز کرد.

وی زمستان سال ۱۳۶۰ برای دومین بار جبهه‌های نبرد حرکت و در عملیات آزادسازی خرمشهر از ناحیه پا مجروح شد، اما به دلیل عشق و علاقه خاص به سپاه و تداوم مبارزه در شکل سازمان‌یافته‌تری، وارد سپاه پاسداران شد و به‌عنوان کادر در قسمت ارزیابی سپاه مشغول خدمت شد.

شهید در اردیبهشت سال ۶۳ ازدواج کرد که ثمره آن دختری که سنش هنگام شهادت پدر یک سال و ۹ ماه و پسری بنام محمدصادق که پس از شهادت پدر متولد شد.

شهید صادق اصغری سرانجام در شب دهم شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و روح ملکوتیش در کنار صدیقین و انبیاء جای گرفت و پس از چند سال مفقودی در رمضان المبارک سال ۱۳۷۴ پیکر مطهرش به وطن بازگشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه