در خطبه های نماز جمعه شهرهای گیلان مطرح شد:

حمایت مردم از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»/ جوانان دچار زنده به گوری مدرن شده اند/ قوه قضاییه در برخورد با فساد و زراندوزی اقتدار خود را نشان دهد

نماز جمعه امروز ۱۱ اسفند در سراسر شهرهای استان گیلان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

حمایت مردم از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»/ جوانان دچار زنده به گوری مدرن شده اند/ قوه قضاییه در برخورد با فساد و زراندوزی اقتدار خود را نشان دهد

به گزارش خبرنگار ۸دی، نماز جمعه امروز ۱۱ اسفند در سراسر شهرهای استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه تالش:

حمایت مردم از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و خانواده های آن ها/ حفظ منابع طبیعی وظیفه مردم و مسئولین است

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، حجت الاسلام محمد امین نقدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری هست و این مرکز منشأ خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ فرزند یتیم و ۹۰۰ خانوار بی سرپرست تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تالش است، گفت: کمیته امداد خرید لباس عید، ساخت خانه محرومین، تهیه جهیزیه و خدمات دیگر را ارائه می دهد و مردم نیز به وسع خود کمک کنند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه در آستانه سال جدید هستیم با تأکید بر استفاده از کالاهای ایرانی، بیان کرد: مردم خرید بومی داشته‌باشند، از شهر خود خرید کنند و بازاریان هم در فروش مراعات مردم را داشته باشند.

نقدی با اشاره به شهادت حضرت ام البنین (س)، گفت: باید ساعت ها وقت بگذاریم و در مورد شخصیت حضرت ام البنین (س) صحبت کنیم روز شهادت این بانو بزرگوار به روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است و این نامگذاری زیبنده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: منابع طبیعی در نظر اسلام مهم است منابع طبیعی گسترده که ما را احاطه کرده باید به نسل های دیگر تحویل بدهیم و این وظیفه مردم و مسئولین است.

امام جمعه تالش با بیان اینکه منابع طبیعی در شهرستان نیرو کم دارد، افزود: از دولت ها می خواهیم در این زمینه مساعدت کنند.

وی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و خانواده های آن ها، بین کرد: مردم، خانواده شهدا و ایثارگران از این طرح خوشحال هستند و از این طرح حمایت می کنیم و امیداوریم به عرصه عمل برسد.

امام جمعه منجیل:

کاش معاون وزیر یک سری هم به مسکن مهر منجیل می زد/ جوانان دچار زنده به گوری مدرن شده اند

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید اعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهر منجیل که با حضور نماز گزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اداره نفس اماره توسط انسان را مهم دانست و گفت: مسئولین باید بر میز سوار باشند نه اینکه اجازه بدهند میز بر آنها تسلط باشد.

وی، فراگیری آنچه را که نمی دانیم را مورد تاکید قرار داد و گفت: عامل به آن چیزی که فرا گرفته ایم، باشیم. چرا که اگر به آنچه فرا گرفته ایم عمل نکنیم به نتیجه نرسیده ایم و محصول نداده است.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه ۹۰۰ نماز جمعه در کشور مردم را به تقوای الهی سفارش می کنند، گفت: تقوای مومنین است که نمازگزاران را به نماز جمعه دعوت می کند.

خضری، حفظ شئون و احترام مسجد را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: به خادمین و هئیت امنای مساجد سفارش کرده ام حق ندارند در مسجد فریاد بزنند و جایگاه مسجد را خدشه دار کنند.

وی، مردم منجیل را دوستدار اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: مردم منجیل در صحنه های سرنوشت ساز کشور حضور فعال دارند.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه این شهر با مشکلات زیادی روبروست، ادامه داد: در جلسه ای فرماندار رودبار گفتند تمام بودجه استان گیلان را بیاوریم مشکل حل نمی شود، درست است اما اندک اندک به مشکلات رسیدگی شود.

** جوانان دچار زنده به گوری مدرن شده اند

خضری تصریح کرد: مردم منجیل همانتد مردم سایر کشور از بی عدالتی، اختلاس، زندگی اشرافی، از بیکاری جوانان، بالا رفتن سن ازدواج نگرانند.

وی با بیان این مطلب بیان کرد: جوانان سنشان بالا رفته در حالی که نه ازدواج کردند نه شغل مناسب دارند و این درد است.

خطیب جمعه منجیل ضمن قدردانی از حضور و پوشش خبری نماز جمعه، گفت: خبرنگاران چشم و گوش نظام هستند لذا باید مطالبات و مشکلات را به گوش مسئولین برسانند.

خضری تاکید کرد: مشکلات جوانان به قدری زیاد است که به نوعی می توانیم بگوییم زنده به گوری جوانان مدرن شده است.

وی با بیان اینکه منجیل از نبود امکانات در رنج است، افزود: امکانات در شهر منجیل نیست، نبود امکانات ورزشی، تفریحی و فرهنگی مردم را با چالش و مشکل مواجه کرده است.

** اگر ساخت رمپ ورود و خروج منجیل برای مسئولین سخت است به مردم بگوییم با بیل و کلنگ آن را بسازند

امام جمعه منجیل با بیان اینکه خبرنگاران و مسئولین صدای من را به گوش آقای استاندار برسانند، تصریح کرد: مگر احداث رمپ و ورود و خروج منجیل کار دارد که تکلیفش روشن نمی شود.

حجت الاسلام خضری با بیان این مطلب بیان کرد: قدیم راه سازی با بیل و کلنگ انجام می گرفت، اگر ساخت رمپ ورود و خروج منجیل برای مسئولین سخت و ممکن نیست، یک روز به مردم بگویم با بیل و کلنگ به نماز جمعه بیایند و برویم یک رمپ ورود و خروج احداث کنیم.

وی با گلایه از بلاتکلیفی رمپ ورود و خروج آزاد راه و ایستگاه راه آهن بیان کرد: چرا امروز و فردا می کنید، برخی کارها نشد ندارد که انجام نمی گیرد.

امام جمعه منجیل بیان کرد: بسیاری از مسافران را نیمه شب در بیابان پیاده می کنند که به دلیل فاصله طولانی مسیر تا شهر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

** اخطار امام جمعه منجیل برای ساماندهی یک مدرسه

حجت الاسلام خضری خواستار ساماندهی دیوار مدرسه شهیده معصومی شد و گفت: ریزش این دیوار را مسئولین امر مدیریت کنند که برای دانش آموزان حوادث ناگواری اتفاق نیفتد.

وی با گلایه از عدم حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر منجیل، گفت: خدمت معاون وزیر راه عرض کنم تا رستم آباد که آمده بودید یک سری هم به منجیل می زدید و از مسکن مهر منجیل که مورد بی مهری قرار گرفته بازدید می کردید.

خطیب جمعه منجیل بیان کرد: می دانیم تکمیل این پروژه به زودی ممکن نیست حداقل پول مردم را برگردانید.

حجت الاسلام خضری در ادامه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت های شهداست.

وی با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز از خیرین و بازاریان خواست در کنار کمیته امداد توجه خاصی با ایتام و خانواده های نیازمند داشته باشند.

امام جمعه سیاهکل:

 قوه قضاییه در برخورد با فساد و زراندوزی اقتدار خود را نشان دهد

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ما باید دعا کنیم امام زمان (عج) هرچه زودتر ظهور کنند، زیرا اگر ایشان بیایند همه دنیا گلستان خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ۲۲۰ شهید والامقام شهرستان سیاهکل و ۲ شهید گمنام، گفت: از سپاه، بسیج و سایر نهاد های دست اندرکاران این یادواره با شکوه قدردانی می کنم.

امام جمعه سیاهکل افزود: نباید در سال فقط یک روز را به یاد شهدا باشیم، بلکه باید در طول سال شهدا را یاد کنیم و در ثواب هایمان شریکشان کنیم زیرا به آنها بدهکاریم.

** ۵۰ درصد مردم ما تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند

شکسته دل ضمن تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته نیکوکاری، تصریح کرد: ۵۰ درصد از مردم ما تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و این زیبنده نیست.

وی تأکید کرد: باید ماهی گیری یاد داده شود و تنبلی خوب نیست، باید اهم و مهم شود و در این زمینه فقرا از مابقی جدا شوند.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به درپیش بودن روز درختکاری، گفت: قاچاق چوب درسیاهکل با همکاری مردم روستا نشین و جنگل نشین بسیار کم شده است.

** اگر دقت نکنیم انقلاب دچار ارتجاع خواهد شد

شکسته دل با مهم دانستن سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن، خاطرنشان کرد: عده ای دنبال ثروت اندوزی و پارتی بازی هستند، انگار محرومین کلا فراموش شده اند، اگر دقت نکنیم انقلاب دچار ارتجاع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی کارهایی می کنند که مردم را سمت ضد ارزشها بکشانند، افزود: از همه بدتر تبعیض است، عده ای میلیاردی حقوق میگیرند و عده ای نان شب ندارند، این ظلم به همه خوبی های انقلاب، شهدا، امام و خانواده های شهدا است و با این کار دین را ناکارآمد معرفی میکنند.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه عده ای میگویند زمان پهلوی بهتر بود، گفت: فکر نکنند از این انقلاب دست خواهیم کشید، جوی خون راه خواهد افتاد.

** قوه قضاییه در برخورد با فساد و زراندوزی اقتدار خود را نشان دهد

شکسته دل تأکید کرد: از قوه قضاییه میخواهم در برابر فساد و زراندوزی برخی سعی مضاعف داشته باشد، قوه قضائیه باید بجنبد و اقتدار خودش را بیش از پیش نشان دهد.

وی با اشاره به وجود تروریست ها در سوریه و عراق، بیان کرد: داعش زمین گیر شده ولی جبهه النصره باز سر بلند کرده است، جای آن است که سردار سلیمانی سرافراز یک حرکت جدید بکند و زمین را از وجود این حرامیان پاک کند.

امام جمعه سیاهکل، سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و سالروز گرامیداشت مادران شهدا را گرامی داشت.

امام جمعه رشت:

تأکید بر اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» توسط نمایندگان/ نیروی انتظامی با اقتدار با متخلفان برخورد کند

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده پیش از ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) با تأکید بر اثرات احسان و نیکی، اظهار کرد: خداوند جواب کار نیک را در دنیا و آخرت می دهد.

وی افزود: مسیر هدایت و رستگاری برای همه انسان‌ها مشخص است و بازگشت همه ما به سوی او است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس با تأکید بر برقراری عدالت در جامعه بیان کرد: نمایندگان این طرح را رسیدگی کنند البته انتظار داشتیم تمام نمایندگان این مصوبه‌ای را امضا کنند.

وی اجرای این طرح را مبارک دانست که اگر انجام شود نقطه درخشان این مجلس خواهد بود، افزود: عده ای در اول انقلاب چیزی نداشته و ثروتمند نبودند اما پس‌ازاین سال‌ها بیش از هزار میلیارد دارایی دارند این ها از کجا آمده است؟!

شفیعی زاده در ادامه به حوادث چند هفته گذشته خیابان پاسداران اشاره کرد و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با اقتدار با متخلفان برخورد کند.

امام‌جمعه موقت رشت در ادامه به وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری این روز به‌ نام بزرگداشت مادران و همسران شهدا بسیار شایسته است.

خطیب جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه هنوز فقر برخی از مردم را رنج می دهد فقر را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و بیان کرد: بدون همکاری مردم نمی‌توان فقر را از بین برد.

امام جمعه موقت صومعه سرا:

دشمن می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند

به گزارش ۸دی به نق از واران، حجت الاسلام محمد رستگار امام جمعه موقت شهرستان صومعه سرا با اشاره به  وفات حضرت ام البنین (س) اظهار کرد: وقتی به ایشان خبر شهادت ابالفضل العباس را می خواستند بدهند گفت همه فرزندان من و آنچه در آسمان و زمین است فدای امام حسین بشود و وقتی خبر شهادت حسین (ع) را به ایشان دادند گفت قلبم را پاره کردید.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین خیلی وقت شناس بود گفت: ایشان شاعر بودند و می آمدند در بقیع مدیحه سرایی می کردند و از مظلومیت شهدای کربلا می گفتند و جنایات بنی امیه را افشا می کردند.

امام جمعه موقت صومعه سرا با اشاره به اینکه می خواستند به بهانه حقوق بشر و اینکه موشکی که یمنی ها به عربستان زدند برای ایران بوده بر علیه ما در شورای امنیت قطعنامه صادر کنند افزود: باید به آنها گفت اگر می خواهید ایران را محکوم بکنید باید برای عربستان هم محدودیت بگذارید، اگر ورود سلاح به یمن ممنوع است پس ورود سلاح به عربستان هم باید ممنوع باشد.

** اگر مسلمانان متحد شوند دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند

رستگار با تاکید بر اینکه رهبری فرمودند ماندگاری انقلاب اسلامی ایران به همه نشان داد که آمریکا و انگلیس و همه ی قدرت های اتمی جهان آنچه را بخواهند لزوما شدنی نیست اظهار کرد: اگر کشور های محور مقاومت و اگر کشور های مسلمان در کنار هم بایستند دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

امام جمعه موقت صومعه سرا با بیان اینکه قریب به دو میلیارد نفر از جمعیت جهان مسلمان هستند تصریح کرد: دومین جمعیت مذهبی بزرگ جهان ما مسلمانان هستیم و اگر متحد شویم این اتحاد باعث می شود دشمن از ما حساب ببرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد دارد میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند گفت: شیعیان و اهل سنت مشترکات زیادی دارند و باید روی این مشترکات تاکید کنند، به قول رهبری انشالله دیر نخواهد بود آن روزی که در قدس نماز خوانده شود.

رستگار در پایان با اشاره به اینکه چند سال پیش یکی از مقامات اسرائیلی گفته بود که ایران را تا ۲۵ سال دیگر از بین می بریم افزود: رهبری همان موقع جوابشان را دادند و فرمودند که شما ۲۵ سال دیگر را درک نخواهید نکرد.

امام جمعه ماسال:

خرید کالای ایرانی در این ایام نوعی احسان و نیکوکاری است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام عبدالحسین فنایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره اثرات تقوا و استغفار در زندگی بشر گفت: رهبانیت در دین اسلام رد شده است و عزلت نشینی تنها در حد مشخصی در سیره معصومین دیده می شود.

وی با بیان اینکه افراط در عبادت و عزلت به معنای عام آن در دین اسلام رد است، اظهار کرد: خانواده و اجتماع در دین اسلام مهم ترین معبد، پایگاه و جایگاه خودسازی است.

امام جمعه موقت ماسال  افزود: در احادیث داریم که اگر عبادت را ۱۰ جز کنیم، ۹ جز آن کسب روزی حلال است لذا انسان در بازار و در میان خلق خدا ساخته و پخته می شود.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن بیان کرد: در احادیث داریم که زنی که وضع حمل می‌کند گناهانش آمرزیده می‌شود و شیر دادن و بیداری کشیدن بر بالین فرزندان به عنوان حسنات و جایگاه های خودسازی ذکر شده است.

وی خانواده را معبد خودسازی در دین اسلام برشمرد و تاکید کرد: در روایتی از پیامبیر خدا داریم که اگر مردی در میان خانواده اش بنشیند و با محبت به یکدیگر نگاه کنند همین که در چنین حالی نفس بکشند بالاتر از اعتکاف در مسجد من است.

فنایی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین عنوان کرد: ایشان فرزندانی تربیت کردند که کل عالم را متحول کردند زنی که خود معلم وفا و ولایتمداری بود و این فرهنگ را به فرزندانشان منتقل کردند تا جایی که ۴ پسرشان در راه ولایت به شهادت رسیدند.

وی مردان موفق را نتیجه وجود زنانی موفق دانست و تاکید کرد: بزرگانی همچون امام خمینی و علامه طباطبایی همسرانی داشتند که در همه عرصه ها همپای مردانشان ایستادند و همراهی کردند.

**صبر مادران شهدا بی نظیر است

امام جمعه موقت ماسال ضمن معرفی کتاب “دختر شینا” به عنوان کتابی شاخص در برای تبیین زحمات همسران شهدا گفت: در خاطرات انقلاب اسلامی هست که مادر شهیدی خدمت حضرت امام رسید و تصاویر فرزندان شهیدش را تک تک بیرون آورد و به امام معرفی کرد در عکس سوم امام خمینی به گریه افتادند آن مادر شهید عکس ها را جمع کرد و گفت این همه شهید را دادیم تا اشک شما را نبینیم.

حجت الاسلام فنایی با اشاره به شهادت شهید ماسالی الاصل قائله دراویش با بیان اینکه صبر مادران شهدا بی نظیر است، گفت: صبر این مادر را دیدید که چگونه درباره فرزندش و تقدیم آن به اسلام سخن گفت.

خطیب نمازجمعه ماسال با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار داشت: اسلام بسیاری از سنت های جاهلیت را مثل ربا به کلی رد کرد و برخی را مثل ماه های حرام، تایید کرد و برخی از سنت های دوران جاهلیت را اصلاح کرد به این معنا که زوایای بد آن سنت را حدف و بخش های خوبش را حفظ کرد.

**خرید کالای ایرانی در این ایام نوعی احسان و نیکوکاری است

وی افزود: خانه تکانی و صله ارحام از بخش های بسیار خوب برای ایام نوروز است.

 فنایی با اشاره به ۱۴ اسفند روز نیکوکاری گفت: اگر برای عزیزانمان چیزی خریدیم برای نیازمندان هم وسیله ای بخریم و این فرهنگ را به فرزندانمان منتقل کنیم.

امام جمعه موقت ماسال با بیان اینکه خرید کالای ایرانی در این ایام خود نوعی از احسان و نیکوکاری است، تاکید کرد: طبق بررسی ها اگر میزان گندمی که ایرانیان برای سبزه عید مصرف می کنند را صرفه جویی کنند میتوان مصرف یک سال نان ۱۱ هزار ایرانی را تامین کرد. عقلانی است که بجای سبزه از کاشت نهال خصوصا درخت های میوه استفاده کنیم.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با اشاره به تصادفات بسیار زیاد در شهرستان ماسال گفت: یک ماه از تصادف جوان قبلی نگذشته، جوانی دیگر را در تصادفات از دست دادیم.

وی ادامه داد: خانواده ها دست کودکان و نوجوانان را بگیرند و عواقب این اتفاقات را به انها نشان دهند و از نتیجه بی توجهی به ایمنی بهراسانند. جوانی به چه زحمتی رشید می شود و بعد با یک موتور از دست می رود.

وی افزود: به عنوان توصیه می گویم؛ می شود پیست هایی راه اندازی شود تا جوان خودش را آنجا تخلیه کند تا این طور شاهد از دست رفتن جوانان مان نباشیم.

امام جمعه موقت بندرانزلی:

اشرافی گری در بین مسئولان و سیاسیون خطرناک و آسیب زا است/ تعرض به محیط زیست حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز روا نیست

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده در نمازعبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص آسیب شناسی انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی آن، اظهار کرد: به فرمایش امام (ره) مبادا زمانی فرا برسد که سیاسیون و مسئولان ما به محرومین پشت کرده و در مقابل صاحبان قدرت و ثروت کرنش کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های نظام اسلامی بحث اشرافی گری است، گفت: وقتی زندگی رهبر یک نظام اسلامی و نائب امام زمان (عج) در حد متسوط و حتی رو به پایین سطح جامعه است چرا دیگران هم این کار را نمی کنند؟ اشرافی گری در بین برخی مسئولان و سیاسیون بسیار خطرناک بوده و یک آسیب بزرگ است.

امام جمعه موقت انزلی در ادامه با اشاره به عاقبت زبیر تصریح کرد: زبیر تنها کسی بود که بعد از رحلت پیغمبر و ماجرای سقیفه تنها به دفاع از علی پرداخت و برای او شمشیر زد اما بعد از گذشت ۲۵ سال که خلافت به علی رسید او تنها بعد از گذشت ۳ ماه از اولین کسانی بود که بر علی هم شمشیر کشید و جمل راه به راه انداخت و این ها تنها به خاطر مال اندوزی ها و اشرافی گری های او در طول آن ۲۵ سال بود.

ایران عقیده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری در هفته جاری تاکید کرد: هر کسی صاحب پول و قدرت و نفوذی می شود خیلی زود به منابع طبیعی آسیب می زند، نمونه آن را می توانید در همین تالاب انزلی ببیند.

 

** تعرض به محیط زیست حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز روا نیست

وی با بیان اینکه عده ای به تالاب بین المللی انزلی که زیستگاه پرندگان است دست درازی می کنند و با تخریب آن زندگی ساکنین اطراف آن را نیز مختل کرده اند، گفت: این در حالی است که به فرمایش بزرگان قطع درختان و تعرض به محیط زیست حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز روا نیست.

امام جمعه موقت انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مردم تبریز نیز تصریح کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی اولین کارکرد انقلاب اسلامی بوده و است و پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.

ایران عقیده افزود: به فرمایش ایشان، دلسپردن به بیگانگان و آنکه دلباخته آمریکا بوده و قبله او استکبار است به درد این نظام نمی خورد، این همان ارتجاع است و فساد، ضعف عدالت و تبعیض از آسیب های نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر داشتن اخلاص در کارها تصریح کرد: حفظ جهت گیری های انقلاب اسلامی باید حفظ شود، فهم درست از اسلام و شناخت اصل ولایت فقیه و رابطه امام و معموم از الزامات است، کار از روی اخلاص برای مردم و بدون منت گذاشتن برای آنان باید انجام شود.

**مسئولان اختلاس گر به مردم معرفی شوند

امام جمعه موقت بندرانزلی به موضوع اختلاس ها نیز اشاره و تاکید کرد: وقتی مسئولی را به جرم اختلاس دستگیر می کنند این بسیار خطرناک است و باید برای عبرت، آن را به مردم معرفی و رسوا کرد و حتی یک مورد آن هم زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده نا امن سازی جامعه اسلامی را از دیگر پروژه های دشمن برشمرد و خاطر نشان کرد: امنیت این کشور دشمن را ناراحت کرده است، پروژه درست می کنند و کاری می کنند که مردم را معترض نشان داده و حتی اعراض های کوچک را هم بسط می دهند،نباید به راهی که دشمن کلید آن را زده ورود کرد.

وی در پایان با اشاره به اثرات سوء استفاده از فضای مجازی افزود: در شبکه های مجازی تصویری از دختری ۱۶ ساله منتشر می شود که روسری خود را بر روی چوب می گذارد و وقتی او را می خواهیم و دلیل کارش را جویا می شویم می گوید به من گفتند این کار را بکن و من هدف از آن را نمی دانستم و حتی وقتی از آن نوجوان می پرسیم که چرا پرچم ایران را پایین کشیدی می گوید فردی در کنارم با تشویق و تعریف از من، من را به این کار مجاب کرد و من هم تحت آن شرایط این کار را انجام دادم.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه