حزب الله از عملیات هلاکت فرمانده نیروهای اشغالگر در سال ۱۹۹۹ پرده برداشت

۱۹ سال پس از اجرای عملیات مقاومت اسلامی در به هلاکت رساندن «اریز گرشتاین» فرمانده نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان، شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله برای اولین بار تصاویری از این عملیات را نشان داد.

حزب الله از عملیات هلاکت فرمانده نیروهای اشغالگر در سال ۱۹۹۹ پرده برداشت

به گزارش ۸دی، روز چهارم آگوست سال ۱۹۹۷ سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با فرود در شهرک «الکفور» واقع در جنوب لبنان قصد عملیاتی داشتند که پس از چهار ساعت درگیری با رزمندگان مقاومت، مجبور به عقب نشینی شدند؛ اما پیش از عقب نشینی، اقدام به کار گذاشتن تله های انفجاری به شکل سنگ و صخره کردند و این کار منجر به شهادت ۵ تن از رزمندگان حزب الله شد.
پس از آن اریز گرشتاین، مسئول این عملیات و فرمانده وقت لشکر گولان، استراتژی جدید ارتش اسرائیل را اعلام کرد: «جنگ با حزب الله با شیوه حزب الله». او گفت: از این پس قصد داریم از بمب ها و تله های انفجاری برای ضربه زدن به جنگجویان و نه شهروندان بهره ببریم.
بعد از این عملیات و اظهارات، مقاومت در تصمیمی جدید سطح اهداف دشمن صهیونیستی را افزایش داد. بنابر این تصمیم مقامات عالی رتبه نظامی و امنیتی اسرائیل در جنوب لبنان که نامشان در یک لیست آورده شد، هدف رزمندگان حزب الله بودند.
در پی این تصمیم تحرکات این افراد، ساعات ورود و خروج به دفاتر کاری شان و راه هایی که معمولا از آنها عبور می کنند، تحت نظر قرار گرفته شد. کار در اینجا پایان نیافت و رزمندگان مقاومت، بمب هایی را بر سر راه هایی که احتمال رفت و آمد فرماندهان دشمن می رفت، کار گذاشتند. همه این اقدامات تحت نظارت گروهی انجام می شد که یکی از اعضای آن شهید «ابراهیم الحاج» معروف به «ابومحمد سلمان» از فرماندهان شهید حزب الله بود.
سرانجام در ساعت یازده و پنجاه دقیقه ظهر ۲۸ ماه فوریه سال ۱۹۹۹ زمانی که اریز گرشتاین فرمانده نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان، سوار بر یک خودروی سواری در حال بازگشت از یک جلسه بود، به یکی از نقاط تعیین شده در جاده «الکوکبا-الحاصبیا» رسید و رزمندگان حزب الله بمب کارگذاشته شده در راه را فعال کردند که منجر به کشته شدن این فرمانده اسرائیلی شود.
در تصاویری که دیشب (چهارشنبه) المنار برای نخستین بار به نمایش گذاشت، نه تنها لحظه عمل کردن بمب، بلکه رسیدن خودروهای امدادی صهیونیست و انجام تحقیقات توسط آنها نیز نشان داده شد که همه در روز عملیات توسط یگان رسانه جنگی حزب الله فیلمبرداری شده بود.
رژیم صهیونیستی در خرداد ماه سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۲) با هجوم وحشیانه به لبنان و رسیدن تا بیروت، پایتخت این کشور، نیمه جنوبی این کشور را به اشغال خود در آورد که با مقاومت هجده ساله رزمندگان مقاومت اسلامی در روز ۵ خرداد ماه سال ۱۳۷۹ (۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰) سرانجام مجبور به عقب نشینی شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه