معاون وزیر امور خارجه:

امریکا مکرراٌ تعهدات خود در برجام را نقض کرده است

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه امروز پنج شنبه با شرکت در نشست مقامات بلند پایه کنفرانس خلع سلاح، مواضع کشورمان پیرامون خلع سلاح هسته‌ای در جهان را تشریح کرد.

امریکا مکرراٌ تعهدات خود در برجام را نقض کرده است

به گزارش ۸دی؛ غلامحسین دهقانی در سخنرانی خود ضمن اشاره به برنامه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی بعنوان تهدیدی برای کشور‌های خاورمیانه، تاکید کرد: مالکیت سلاح‌های هسته‌ای باید به عنوان امری غیر اخلاقی تلقی گردد.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران مذموم بودن سلاح‌های هسته‌ای بر اساس تعالیم دینی امری است که مالکیت آن نه تنها موجب تفاخر نیست، بلکه برعکس بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، تولید، مالکیت، کاربرد و تهدید سلاح‌های هسته‌ای امری غیر مشروع، صدمه زننده و خطرناک، حرام و گناه بزرگی بشمار می‌رود.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام، افزود: در حالیکه ایران بطور کامل به این توافق طی دوسال گذشته پایبند بوده، ایالات متحده امریکا مکرراٌ تعهدات خود طبق این توافق را با تصویب سیاست ها، بیانیه‌های منفی و کار شکنی ها، نقض کرده و در پی محروم کردن ایران از استیفای منافع حاصل از این توافق بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه