نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد

افزایش ۱۱ درصدی آسفالت راه‌های روستایی رودبار

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رودبار نزدیک به ۲۰ درصد وسعت استان گیلان را تشکیل می‌دهد گفت: تا پایان سال مالی ۹۶ به میزان آسفالت راه‌های روستایی رودبار حدود ۱۱ درصد‌ افزوده خواهد شد.

افزایش ۱۱ درصدی آسفالت راه‌های روستایی رودبار

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری بابیان اینکه در رابطه با عوارضی به مردم شهرستان رودبار ظلم شده است اظهار کرد: مردم سال‌های طولانی است که چندین برابر عوارض می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه باید قبل طراحی و احداث عوارضی راه‌های دیگری برای شهرستان در نظر گرفته می‌شد افزود: در این عوارضی به راه‌های خاکی بخش رحمت‌آباد، بلوکات، کندلات به سمت رحمت‌آباد و تتکابن به رودبار اصلاً توجهی نشده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از مسئولان برای آسفالت مسیرها درخواست شده است گفت: باید مردم بتوانند از این راه به‌خوبی استفاده کنند و رفت‌وآمد مردم به شهرستان از طریق راهی باشد که راهی مناسب و بدون پرداخت عوارضی باشد.

جمالی با اشاره به اینکه موضوع راه‌های رودبار در وزارت راه و شهرسازی مطرح‌شده بیان کرد: راه بلوکات به رحمت‌آباد یعنی از کندلات به تنکابن مسیری است که اگر اصلاح شود موجب عبور و مرور راحت‌تر مردم می‌شود، راه و تنکابن به رودبار که مردم قبل از آن استفاده می‌کردند اکنون فراموش‌شده و به آن رسیدگی نشده است.

وی بابیان اینکه در رابطه با مشکل عوارضی پیگیری زیادی شده و وعده‌هایی برای حل مشکل داده‌شده است تصریح کرد: باید به‌صورت جدی این موضوع قبل از اینکه مشکلی به وجود آید پیگیری شود و باید مسئولین استانی و کشوری، این موضوع را هر چه سریع‌تر حل کنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص برخورداری آسفالت راه‌های روستایی در استان حدود ۵۲ درصد است که در ابتدای سال ۹۵ این شاخص در شهرستان رودبار ۲۶ درصد بود که فاصله زیادی است.

جمالی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۵ شاخص برخورداری آسفالت راه‌های روستایی ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد افزود: حدود ۲۵ درصد آسفالت راه‌های روستایی استان در شهرستان رودبار که وسیع‌ترین شهرستان گیلان بوده اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه رودبار نزدیک به ۲۰ درصد وسعت استان گیلان را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: تا پایان سال مالی ۹۶ به میزان آسفالت راه‌های روستایی رودبار حدود ۱۱ درصد‌ افزوده خواهد شد.

 نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تا سه ماه نخست سال ۹۷ ضریب شاخص برخورداری آسفالت راه‌های روستایی رودبار از ۳۷ درصد به حدود ۴۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد گفت: با این اتفاق رودبار فقط سه درصد از استان عقب خواهد بود که تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک این سه درصد نیز جبران شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه