ایستاده کار کردن قوای ذهنی را کاهش می‌دهد

برخی افراد برای جلوگیری از چاق شدن ایستاده کار می‌کنند اما ایستادن بیش از حد نیز می‌تواند عارضه‌های جانبی ذهنی و جسمی را متوجه افراد کند.

ایستاده کار کردن قوای ذهنی را کاهش می‌دهد

به گزارش هشت دی ،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ایستاده کار کردنبرای ساعت‌های طولانی می‌تواند سبب افزایش خستگی، کمر درد و کاهش توان ذهنی افراد شد.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند افراد پس از یک ساعت ایستاده کار کردن دچار کاهش عملکرد قوای ذهنی، بروز تورم در رگ‌های عضله‌های پا و کمر درد می‌شوند.

در سال‌های اخیر و پس از مطرح شدن آسیب نشستن برای ساعت‌های طولانی پشت میز، دانشمندان نظریه استفاده از میز‌های ایستاده برای کارکنان و حتی انجام ورزش تردمیل در زمان کار را مطرح کردند و انواع وسایل به این منظور به بازار آمد، اما بسیاری از آن‌ها کارایی واقعی را ندارد و سبب افت کیفیت کار و سلامت می‌شوند.


کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت تعادل را در کار در نظر بگیرند و به اندازه کافی بایستند و نشسته کار کنند تا سالم بمانند.

نتیجه این مطالعه در مجله Ergonomics منتشر شده است و حاصل تحقیقات دانشمندان استرالیایی است.

افراد زمانی که می‌نشینند از تمرکز و توان ذهنی بالاتری برخوردار می‌شوند و ایستادن برای مدت زمان طولانی به دلیل صرف انرژی بالا سبب کاهش توان ذهنی می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه