هشت دی گزارش می دهد:

راهیان نور؛ الزامی برای یادآوری کار جهادی برای گذر از مشکلات/  گیلانی‌ها در جهاد و شهادت پیشتاز هستند

تنها راه حل کشور ما امروز در سیره با سعادت شهداست که همان کار پرتلاش و جهادگونه برای از بین بردن سیم خاردارهای اقتصادی دشمن است.

راهیان نور؛ الزامی برای یادآوری کار جهادی برای گذر از مشکلات/  گیلانی‌ها در جهاد و شهادت پیشتاز هستند

به گزارش ۸دی، سفر به سرزمین راهیان نور می تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها درس آموزی های مختلف از این سفر کوتاه و معنوی است.

با رفتن به مناطقی چون هویزه در ابتدا می آموزیم که باید قیام و جهاد در راه خدا را آموخت؛ عده ای از جوانان این کشور از تمام جاذبه های ظاهری و دنیایی گذشتند و با خدا معامله کرده و با شروع جنگ و صدور فرمان از سوی امام خمینی(ره) تصمیم می گیرند که راهی میدان جنگ شوند و در نهایت نیز به مقام شهادت می رسند.

رزمندگان در سخت ترین شرایط و در روزهایی که هیچ امکاناتی از سوی بنی صدر برای جنگیدن در اختیار آنها نبود دست به چنین اقدامات مهمی زدند و جای تعجب است که عده ای امروز ادعا می کنند که بودجه لازم برای کار فرهنگی نداریم! اما علم الهدی به ما آموخت که برای خدا باید زیر تانک له شد تا ۳۰ سال پس از آن هم افراد دیگر از معنویت این اقدام استفاده کنند و نباید از نبود امکانات نالید.

حاصل همین جهاد خالصانه است که امروز دلدادگان زیادی نه فقط از ایران بلکه از سرتاسر جهان به هویزه و سایر مناطق جنگی می آیند و گمشده خود را پیدا می کنند.

درس دوم از زیارت مناطق جنگی نیز تفسیر همان آیه قرآن کریم است که آنجا که می گوید:« قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی»؛ (در راه خدا به صورت فردی و جمعی قیام کنید) شهدای جنگ تحمیلی ترجمان همین آیه قرآن بودند و نشان دادند که برای خدا باید به هر نحوی کار کرد.

 

**یکی از مشکلات امروز در کارهای فرهنگی این است که علاقه زیادی به دیده شدن داریم

سومین درس زیارت مناطق جنگی نیز انجام کار در خفا برای خدا می باشد. یکی از مشکلات امروز ما در کارهای فرهنگی از این قرار است که علاقه زیادی به دیده شدن داریم و این در حالی است که باید در خفا و پنهانی برای خدا کار کنیم.

باید از دنیا و ظواهر آن به معنای واقعی کلمه انقطاع پیدا کنیم تا برکات الهی نازل شود و به اهداف خود برسیم. یکی از مشکلات ریشه ای در کشور ما علاقه به دیدن شدن و ریاست بوده که بعضی ها را تا دم مرگ هم رها نمی کند، عده ای از سیاسیون حاضرند به هر روش اخلاقی یا غیراخلاقی به قدرت برسند و حتی ۲ دوره ریاست جمهوری هم آنان را ارضا نمی کند ولی سیره شهدا مخالف این گونه افراد بود، شهدا به مقام به عنوان یک امر چند روزه و یا چند ساعته نگاه می کردند و با تمام توان راه خدا را بدون هیچ کوتاهی می پیمودند.

به دلیل نبود همین عوامل است که کارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی ورزشی  ما اثرگذاری لازم را ندارد و در طول جنگ تحمیلی نیز شاهد خیل نیروهایی بودیم با داشتن این مجموعه با نبود بسیاری از امکانات امروز اثرگذار شدند.

شهدایی در جنگ تحمیلی حضور داشتند که هیچ تجربه ای نداشتند اما همین افراد بی تجربه با تکیه بر ایمان خودشان کار را جلو می بردند و باز هم معتقدند بودند که کاری نکرده اند و این خداست که کارها را پیش می برد. به معنای واقعی کلمه معتقد بودند که «و ما رمیت اذا رمیت» و این خداست که همه کارها را انجام می دهد و ما را به پیروزی می رساند.

 

** لزوم کار جهادی برای ساختن معیشت مردم

درس دیگری که امروز برای وضع بحران زده اقتصاد کشور می تواند مفید باشد کار جهادی برای خدا برای ساختن معیشت مردم است و این امر اگر ثواب و اجر بیشتری نداشته باشد قطعا اجر کمتری ندارد.

مردم پرغیرت و شهیدپرور گیلان که قدمتی دیرینه در جهاد و شهادت دارند و بزرگانی مانند میرزا کوچک جنگلی را در خود پرورانده اند هر ساله در ایام عید نوروز به خیل عاشقان شهدا در اردوهای راهیان نور می پیوندند.

مصطفی سالاری در نشست ستاد راهیان نور گیلان که اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار شد، گفته بود : از ابتدای امسال با همکاری دستگاه های مختلف ۱۲ هزار و۹۷۵ دانشجو، دانش آموز، نخبه و اقشار مختلف مردم از گیلان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

 

** ۲۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه استان گیلان نیز در این باره گفته بود: پیش بینی می شود تا نیمه دوم فروردین ماه سال آینده ۲۰ هزار نفر به این مناطق اعزام شوند.

وی در ادامه با اشاره به سفر خانوادگی به مناطق راهیان نور، بیان کرد: در صورتی که تمام مردم استان گیلان با خودرو شخصی خود و به همراه خانواده به مناطق راهیان نور سفر کننند هزینه اسکان و تغذیه آنها بصورت رایگان خواهد بود.

عبدالله پور از برخی مسائل هم گله کرد و گفت: زائرسرا و حسینه های استان گیلان در کربلا، مشهد و مناطق راهیان نور به دلیل سوء مدیریت برخی مسئولان چندان مناسب نیست.

این در حالی است که رفتن به اردوهای راهیان نور جهادی کار کردن شهدا را به ما یادآور می شود و تنها راه حل کشور ما امروز در سیره با سعادت شهداست که همان کار پرتلاش و جهادگونه برای از بین بردن سیم خاردارهای اقتصادی دشمن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه