نماینده مردم رشت در مجلس هفتم در گفتگو با 8دی:

یکی از بهترین کارخانه‌های استان به عده‌ای خاص فروخته شد/ با رانت بازی درصدد تسریع تعطیلی رشت الکتریک بودند

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم با بیان اینکه تعطیلی کارخانه رشت الکتریک همزمان با تبلیغات انتخابات مجلس بود، گفت: نکته قابل توجه این بود که عده ای درصدد تسریع در تعطیلی کارخانه به بهانه خصوصی سازی و خارج کردن هرچه سریعتر کارگران برای استفاده از فضا و موقعیت فیزیکی و جغرافیایی کارخانه بودند.

یکی از بهترین کارخانه‌های استان به عده‌ای خاص فروخته شد/ با رانت بازی درصدد تسریع تعطیلی رشت الکتریک بودند

هاجر تحریری نیک صفت نماینده مردم رشت در مجلس هفتم در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با اتفاقات پشت پرده کارخانه رشت الکتریک، اظهار کرد: این کارخانه یکی از بهترین کارخانه‌های استان گیلان محسوب می‌شد که دارای تعداد زیادی کارگر بود.

وی بابیان اینکه این کارخانه حدوداً آن موقع ۱۵۰۰ کارگر داشت، گفت: تعطیلی این کارخانه هم‌زمان با تبلیغات انتخابات مجلس بود و آن زمان در جمع کارگران این کارخانه حضور یافتم.

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم افزود: نکته قابل‌توجه این بود که عده‌ای درصدد تسریع در تعطیلی کارخانه به بهانه خصوصی‌سازی و خارج کردن هرچه سریع‌تر کارگران برای استفاده از فضا و موقعیت فیزیکی و جغرافیایی کارخانه بودند.

**یکی از برنامه‌هایم در دوران نمایندگی رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه رشت الکتریک بود

تحریری نیک صفت بابیان اینکه زمانی که من به مجلس راه پیدا کردم کار واگذاری کارگاه تمام‌شده بود، بیان کرد: کارگران مدتی بود که حق‌وحقوق خود را نگرفته بودند و تکلیف آن‌ها مشخص نبود به همین دلیل یکی از برنامه‌های من در دوران نمایندگی مجلس رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران کارخانه رشت الکتریک بود که به کارگران ظلم نشود و حقشان ضایع نشود.

وی با اشاره به ملاقات خصوصی خود با رئیس‌جمهور وقت جهت حل مشکلات کارگران، گفت: برای اینکه کارگران به‌حق و حقوق خودشان رسیده و سرمایه‌گذاران در این راستا تعلل نکنند جلسات متعددی با وزیر مربوطه، وزیر دادگستری آن زمان و یک جلسه خصوصی با رئیس‌جمهور وقت صرفاً درباره وضعیت کارگران کارخانه برگزار کردم.

 نماینده مردم رشت در مجلس هفتم بیان کرد: نتیجه پیگیری‌ها این شد که از رئیس‌جمهور قول گرفتم که هر چه سریع‌تر تکلیف کارگران این کارخانه روشن شود و در مقابل رئیس‌جمهور وقت یک تیم خاص را مأمور این کارکرد و مرحوم کریمی وزیر دادگستری وقت مأمور این کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: درنهایت کارگران در آن سال بیش از آن چیزی که با عناوین بازخرید، بازنشست و حق‌وحقوق معمول کارگران بود دریافت کردند و راضی بودند و اسناد و مدارک در این راستا موجود است.

**یکی از بهترین کارخانه‌های استان به عده‌ای خاص فروخته شد

تحریری نیک صفت بابیان اینکه آن موقع بعضی‌ها به قیمت خصوصی‌سازی به رهاسازی افتادند، گفت: ما باید از خصوصی‌سازی در راستای افزایش تولید نتیجه می‌گرفتیم ولی چیزی در تولید ندیدیم و کسانی که موقعیت اجتماعی و سیاسی داشتند از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و زمین‌ها را به نفع خودشان خریدند.

وی بابیان اینکه باید حداقل این کارخانه به یک سرمایه‌گذار فروخته می‌شد تا در راستای تولید و خدمات به استان ما باشد، گفت: اما یکی از بهترین کارخانه‌های استان به عده‌ای خاص فروخته شد والان فقط هرسال به قیمت زمین آن افزوده می‌شود و چیزی در راستای تولید ندیدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه