نخستین بسته تجاری ۵G معرفی شد

سامسونگ در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از نخستین تجهیزات و بسته های تجاری شبکه اینترنت FWA ۵G رونمایی کرد.

نخستین بسته تجاری ۵G معرفی شد

به گزارش هشت دی، به نقل از وب سایت سامسونگ نیوزروم، شرکت کره‌ای سامسونگ  در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ که در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است، از نخستین بسته تجاری نسل پنجم اینترنت رونمایی کرد تا بدین ترتیب کوشش‌های فراوان خود در عرصه توسعه و برقراری اینترنت ۵G را به نمایش مردم و جهانیان بگذارد.

نخستین بسته تجاری سامسونگ از فناوری‌های دسترسی به شبکه اینترنت بی‌سیم ثابت یعنی  ۵G FWA (انتقال داده مبتنی بر فناوری اینترنت بی سیم ثابت) پشتیبانی می‌کند. کمیسیون ارتباطات فدرال در ایالات متحده آمریکا نیز به تازگی این تجهیزات را تایید کرده است که این امر موجب می‌شود سامسونگ نخستین غول تکنولوژی باشد که تاییدیه رگولاتوری‌های مخابراتی را دریافت کرده است.

فناوری‌های جدید از طیف طول موج‌های میلی متری استفاده کرده و باندها در محدوده فرکانس ۳۰ گیگاهرتز آغاز به کار می کنند. انتظار می‌رود که شرکت ورایزن – یکی از بزرگترین اپراتورهای فعال در ایالات متحده آمریکا – تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از این تجهیزات اینترنتی برای نخستین بار استفاده کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، ورایزن که دفتر آن در شهر نیویورک آمریکا مستقر شده است، تصمیم دارد در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خدمات ۵G FWA را به کار ببندد و به تازگی با همکاری سامسونگ پروژه‌هایی را در این زمینه آزمایش کرده است.

پلت‌فرم تجاری ۵G FWA که توسط سامسونگ رونمایی شد، به منظور تسهیل در روند مدیریت نسل آتی شبکه‌های بی‌سیم توسعه داده شده است که از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد. این غول کره‌ای مدعی شده است که محصولاتش از تنوع و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و برای طیف گسترده‌ای از موارد استفاده ۵G FWA مناسب است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه