نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

انتقاد از تعدد مراکز آموزش عالی متعلق به دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در کشور/ دانشگاه‌های دستگاه‌های دولتی حیات خلوتی برای مدیران هستند

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعدد مراکز آموزش عالی متعلق به دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در کشور گفت: متأسفانه دانشگاه‌های دستگاه‌های دولتی همانند مؤسسات مالی و اعتباری قارچ گونه ایجاد و رشد می‌کنند.

انتقاد از تعدد مراکز آموزش عالی متعلق به دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در کشور/ دانشگاه‌های دستگاه‌های دولتی حیات خلوتی برای مدیران هستند

به گزارش هشت دی، جبار کوچکی نژاد در رشت با انتقاد از تعدد بی‌قید و ضابطه مراکز آموزش عالی در کشور ازجمله مراکز آموزش عالی جوار دستگاه‌های خدماتی و اجرای در کشور اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور دانشگاه دارند و این خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه ایجاد و مدیریت دانشگاه‌ها با وزارت علوم است افزود: متأسفانه دانشگاه‌های دستگاه‌های دولتی همانند مؤسسات مالی و اعتباری قارچ گونه ایجاد و رشد می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مخابرات، بنیاد شهید، فنی و حرفه‌ای، برق، گاز و آب برای خودشان دانشگاه دارند و دولت باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را ساماندهی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانت بازی و ایجاد حیات خلوت با راه‌اندازی مراکز آموزش عالی دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با ایجاد دانشگاه در بخش خصوصی یک نوع رقابت بین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنیم درحالی‌که دانشگاه‌های دستگاه‌ها همه دولتی هستند و از رانت و واسطه استفاده می‌کنند و به حیات خلوتی برای برخی مدیران تبدیل‌شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به حضور کمرنگ بخش خصوصی در ایجاد دانشگاه گفت: قانون به‌صراحت اعلام کرده که بخش خصوصی می‌تواند دانشگاه تأسیس کند درحالی‌که همان قانون تأکید دارد که دستگاه‌ها باید به مردم خدمات بدهند.

کوچکی نژاد افزود: وقتی دستگاه‌ها به میدان می‌آیند و در حوزه دانشگاه فعالیت می‌کنند هم در خدمات‌دهی به مردم ضعیف می‌شوند و هم دانشگاه را نمی‌توانند به‌خوبی اداره‌کننده درنتیجه مدرک فروشی‌ها در کشور شایع می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ناپسند دانستن تکرار تلخ مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور در دانشگاه‌های متعلق به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تصریح کرد: مجلس و دولت باید تدابیری اتخاذ کنند و دانشگاه‌های دستگاهی را از بخش خصوصی و دولتی ساماندهی کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه