تقارن نوروز و فاطمیه فرصتی است تا عزت ایران و اسلام را به رخ جهانیان بکشیم

امام جمعه سیاهکل گفت: تقارن نوروز و ایام فاطمیه فرصتی است هم ایرانی بودن خود و هم شیعه بودن و پیرو پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) را با حفظ آداب و سنن و رعایت هنجارها و موازین اسلامی به رخ جهانیان بکشیم.

تقارن نوروز و فاطمیه فرصتی است تا عزت ایران و اسلام را به رخ جهانیان بکشیم

حجت‌الاسلام محمد شیدایی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز با بیان اینکه عید نوروز یک عید باستانی ایرانی است که مورد تائید اسلام است،اظهار کرد: نوروز و مراسم آن در اذهان ایرانیان نسل به نسل حفظ شده و شکوه خود را در پیوند با آموزه های اسلامی به آرمانی تجلی کرده است.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به روایت های فراوان در اسلام درباره ارزش و اعتبار این عید از ائمه معصومین ،گفت: کارهای پسندیده و زیبایی که ایرانیان در این عید انجام می دهند مانند نظافت منزل ،دید و بازدید ،هدیه دادان به یکدیگر،لباسهای نو و زیبا پوشیدن و به دل طبعت رفتن و از آن بهره بردن از آداب و رسومی است که مورد تائید اسلام است.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز اظهار کرد: اسلام رفتارهای پسندیده عید نوروز را پذیرفته و با ایام فاطمیه نیز منافاتی ندارد.

شیدایی بر حفظ حرمت ایام شهادت دخت بزرگوار پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و افزود:به دلیل تقارن نوروز با ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) ملت ایران ارادت خود را نسبت به اهل بیت پیامبر به اثبات خواهند رساند و حرمت این ایام را حفظ خواهند کرد.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه آداب رسوم پسندیده نوروز باعث تعالی روح و جسم انسان‌ها می‌شود و اینکه شرکت در مجالس عزای حضرت فاطمه زهرا (س) بر معرفت انسان نسبت به خاندان پیامبر می افزاید افزود: مسئولان در کنار آراسته و زیبا کردن شهرها در سال نو با نصب پارچه های سیاه و سیاه پوش کردن آن  حرمت ایام فاطمیه را نیز حفظ نمایند.

وی در ادامه از مردم خواست تا در شادی‌های خود احترام ایام فاطمیه را حفظ کنند.

امام جمعه سیاهکل بیان کرد: در عین حال که شهرهای استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی و بهار طبیعت آماده می شود باید یاد و خاطره حضرت زهرا (س) با برپایی مجالس و آئین سوگورای در جامعه به نمایش گذاشته شود.

شیدایی نصب پارچه های سیاه و بنرهای عزادارای برای آنکه مردم با دیدن آنها به یاد فاطمه زهرا(س) باشند و توزیع بروشورهای تبلیغاتی که معرف حضرت زهرا (س) در آن نقل شده باشد در ورودی های شهر ها را بهترین راهکار برای آگاهی مردم نسبت به خانم فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: مردم با انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی این ایام را بهتر احساس می کنند.

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: ما مردم ایران ،مسلمان و پیرو پیامبر و ایرانی هستم لذاشایسته است با حفظ آداب و رسوم ملت خود و هم با توجه به ارزش ها و عقاید دین اسلام ملت عزیز خود را به عنوان یک ملت مومن متدین ایرانی  و علاقه مند به خاندانش به مردم جهان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: تقارن نوروز و ایام فاطمیه فرصتی است هم ایرانی بودن خود و هم شیعه بودن و پیرو پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) را با  حفظ آداب و سنن و رعایت هنجارها و موازین اسلامی به رخ جهانیان  بکشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه