از بی خبری سالروز شهادت سید یونس تا مظلومیت اولین شهید انقلاب در رودبار

در حالی دوم فرودین سالروز شهادت سید یونس فرا می رسد، که حتی یک بنر و پارچه نوشته سالروز شهادت اولین شهید نهضت انقلاب در سطح شهرهای شهرستان که مدخل ورودی میلیون ها مسافر است نصب نشده است.

از بی خبری سالروز شهادت سید یونس تا مظلومیت اولین شهید انقلاب در رودبار

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، دوم فروردین سالروز شهادت سیدی از اولاد حضرت زهرا (س) است که با حمایتش از رهبر کبیر انقلاب در دورانی که حتی کسی بردن نام آن حضرت را نداشت، نهضت امام را پایه گذاری کرد و به گفته حجت الاسلام حمید روحانی علی اکبر(ع) نهضت امام شد.
این شهید نزد امام راحل آنقدر قرب داشت که امام(ره) بعد از شهادت سید یونس وقتی پدر قدخمیده سید یونس را می بیند می فرماید: من سید یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم.
این مقدمه کوتاه بهانه ای بود تا بگوییم سید یونس در راستای تحقق انقلاب گامی برداشت که نامش در تاریخ جاودان ماند اما پس از گذشت پنجاه و یک سال از شهادت این سید بزرگوار اما انگار در رودبار کسی از شهادتش خبر ندارد چه مسئول و چه غیر مسئول.
در آستانه سال نو از همه چیز صحبت می کنیم، مصوبه می نویسیم اعتبار می گذاریم دریغ از یگ قدم کوچک و حتی نصب یک بنر کوچک برای زنده نگه داشتن یاد این شهید والا مقام در حالی که وقتی مسئولیت می گیریم در و دیوار اداره مان را بنرپوش می کنیم.
شهید سید یونس امسال سالروز شهادت چه زیبا مقارن شده با سالروز مادر سادات که این روز ها درد پهلوی شکسته را تحمل می کند. سید یونس ما از شما عذرخواهی می کنیم.
بی مهری به سید یونس در رودبار به قدری است که از تامین اعتبار یک مستند دریغ می کنند و یک شهرستان دیگر و یا شخص دیگر اعتبار این مستند را متقبل می شود و در نتیجه کلمه رودباری را از سید یونس می گیرند و تنها اسم مستند را سید یونس می گذارند. مسئولین شهرستان بی تفاوت از کنارش می گذرند. حال اینکه این مستند قرار بود در یکی دیگر از شهرستانهای گیلان رونمایی شود بماند.
عبور میلیون ها مسافر به خاطر عبور راه اصلی از وسط شهر فرصت خوبی بود تا در معرفی سید یونس رودباری بیشتر بکوشیم اما از همین فرصت غافل بودیم.
امیدوارم مسئولان امر جواب قانع کننده ای نسبت به کوتاهی به این شهید گرانقدر داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
صومعه سرایی
سلام.شهدا در قهقهه مستانه خود عند ربهم یرزقون اند اما باید بدونید که اولین شهید انقلاب شهید فریبرز(نعمت) برشنورد بوده اونم در شهرستان صومعه سرا و اولین شهید انقلاب اسلامی در استان گیلان.برید تحقیق کنید لطفا
در حاشیه