رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد

واردات ۴۰ کیلوگرم تخم نوغان از چین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به واردات تخم نوغان چینی به کشور گفت: تخم نوغان وارداتی از چین ۴۰ کیلوگرم از هر جعبه پیله تر با همان هزینه تولید می‌کند که در مقایسه با تخم نوغان داخلی قابل‌توجه است.

واردات ۴۰ کیلوگرم تخم نوغان از چین

به گزارش ۸دی، علیرضا شعبان نژاد اظهار کرد: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در تلاش است تا نتیجه اقدامات و تلاش‌ها افزایش منفعت کشاورزان باشد.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۴ هزار زمین شالی در شفت وجود دارد گفت: با توجه به وسعت اراضی زیر کشت در شفت و نیاز به آب، مدیریت آن حائز اهمیت است و باید موردتوجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه جهاد توانایی افزایش زمین زیر کشت را ندارد افزود: عرصه کشاورزی همچون سایر خدمات نمی‌تواند در زمین مورد کشاورزی را زیاد کند لذا تاکنون به‌شدت جلوی تغییر کاربری‌ها گرفته‌شده و به‌هیچ‌وجه اجازه تغییر کاربری نمی‌دهیم.

شعبان نژاد با بیان اینکه کشاورزان گیلان ازنظر مالی ضعیف هستند بیان کرد: در تمام کشورها کشاورزی رویکرد اقتصادی به خود گرفته درحالی‌که ما در این زمینه، مدیریت صحیحی نداشته‌ و باید به‌صورت مدرن و علمی کشاورزی را تغییر و توسعه داد تا سطح بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه درگذشته ۱۴ هزار زمین زیر کشت در گیلان به‌صورت دستی کشت، داشت و برداشت می‌شد گفت: علاوه بر مکانیزه شدن بخش وسیعی از زمین‌های زیر کشت شالی در شفت، حدود شش هزار از زمین شالی‌کاری در شهرستان توانایی کشت مدرنیته را نیز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: طی دو تا سه سال آینده تجهیز کشاورزی در شفت به پایان می‌رسد که نتیجه آن افزایش سطح تولیدات کشاورزی خواهد بود.

شعبان نژاد با اشاره به اقدامات جهاد در حوزه آبیاری تحت‌فشار گفت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بخش تجهیز آبیاری تحت‌فشار به شفت اعتبار اختصاص‌یافته و قابلیت افزایش سه برابری را نیز دارد.

وی با بیان اینکه طی چهار سال و نیم گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و توسعه ماشین‌آلات کشاورزی داده‌شده افزود: امسال چهار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به توسعه و تجهیز ناوگان کشاورزی در شفت اختصاص پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه قرار نیست دست روی دست بگذاریم و شاهد کمبود آب در استان باشیم گفت: با توجه به اینکه تقریباً هر ۱۰ سال یک خشک‌سالی در گیلان پیش‌بینی می‌شود باید علاوه بر مدیریت صحیح آب، هر کشاورزی برای پمپ آبیاری شالیزار به جهاد مراجعه کرد تسهیلات لازم در اختیارش قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: امسال ۸۰ هکتار از اراضی شالی‌کاری شخم زده‌شده که رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

شعبان نژاد با بیان اینکه شفت وضعیت خوبی در توزیع کود شیمیایی ندارد بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ تن کود در انبارها وجود دارد و آماده توزیع هستند.

وی با بیان اینکه شفت استعداد بالایی در تولید ابریشم دارد گفت: در استان ۱۳ هزار جعبه تخم نوغان توزیع‌شده است که سال‌به‌سال تولید آن در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از واردات تخم نوغان چینی به کشور خبر داد و افزود: تخم نوغان وارداتی از چین ۴۰ کیلوگرم از هر جعبه پیله تر با همان هزینه تولید می‌کند که در مقایسه با تخم نوغان داخلی قابل‌توجه است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه