معاون امداد و نجات هلال احمر:

شرایط مساعدی در محل سقوط هواپیما نداریم/ تیم ارزیابی اعزام شده است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به بهبودی نسبی شرایط آب و هوایی منطقه سانحه یاسوج اعلام کرد: یک گروه ۵ نفره ارزیاب به منطقه اعزام‌شده تا با ارزیابی مجدد محل سقوط هواپیمای ATR پس از بارش‌های اخیر شرایط ادامه عملیات را برای گروه‌های دیگر آماده‌سازی کند.

شرایط مساعدی در محل سقوط هواپیما نداریم/ تیم ارزیابی اعزام شده است

به گزارش ۸دی، داریوش کریمی گفت: گروه ارزیابی از جبهه جنوبی قله – سی سخت – از ساعات اولیه بامداد امروز به سمت قله حرکت کرده است که تقریباً یکی دو ساعت دیگر به منطقه سانحه خواهد رسید به‌این‌ترتیب آخرین اطلاعات مربوط به شرایط از طریق بی‌سیم به مرکز عملیات مستقر در پایین قله مخابره شده و بر اساس اطلاعات جدید پلان عملیاتی خواهیم داشت و نیروهای امدادی اعزام می‌شوند.

کریمی در ادامه افزود: بر اساس برآوردهای انجام‌شده از شرایط جوی، امروز تا حدود ساعت ۱۴ امکان انجام پرواز‌ بالگردها وجود دارد؛ ازاین‌رو پس از دریافت نتایج بررسی گروه‌ اعزام‌شده نیروهای مستقر در پایگاه‌ها با استفاده از بالگرد به ارتفاع ۳۸۰۰ متری قله، نزدیک محل سانحه منتقل‌شده و ادامه عملیات انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: آن‌طور که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲ متر برف قطعات و پیکر مسافران را پوشانده که همین امر عاملی برای طولانی شدن و سخت‌تر شدن شرایط جست‌وجو است؛ اما بر این باوریم که احتمالاً با توجه به نوع برف پودری جبهه جنوبی و باد شدیدی هم که در آن منطقه وزیده است بخشی از قطعات هواپیما و پیکر مسافران همچنان در دسترس باشد.

این مقام مسئول ضمن تاکید مجدد بر شرایط نا مساعد منطقه سقوط هواپیما به خبرنگار ما گفت: ‌اکنون در بخش استان اصفهان و دامنه کوه ( سمت پادنا) تمامی امکانات لجستیک بالگردها، خودروی ارتباطات سنگین، نیروهای انتظامی و حدود ۳۰ نفر نیروهای تخصصی آماده اعزام به ارتفاع ۳۸۰۰ متری هستند که در صورت تائید گروه بازرسی سریعاً عملیات را آغاز کنند.

کریمی درباره احتمال توقف عملیات جست‌وجو نیز افزود: هنوز برای اظهارنظر زود است و تا رسیدن اطلاعات جدید از محل سانحه باید منتظر بمانیم، اما اگر اطلاعات دریافتی بیانگر نامساعد بودن شرایط منطقه سانحه باشد بامسئولان موضوع مطرح خواهد شد تا پس از تصمیم‌گیری نهایی شرایط ادامه یا توقف کامل کار تا بهبودی شرایط جوی به اطلاع هموطنان برسد.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه