مدیرکل کمیته امداد گیلان؛

۳۷۴۵ مددجوی گیلانی در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری گفت:۳۷۴۵ از مددجوی گیلانی در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

۳۷۴۵ مددجوی گیلانی در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

به گزارش هشت دی،به نقل از  خوبان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاداستقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد.

 وی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۴ حدود ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند، افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به ۱۰۳ هزار خانوار کاهش پیدا کند.

محمدی به الگوی توانمندسازی خانوارها اشاره کرد و گفت: این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی، مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی ۲۵۰ دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی، مبلغ ۷٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد.

  مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۹ هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت: تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود.

منبع: دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه