رزمنده گیلانی که در عملیات مرصاد به خدا پیوست

شهید نقی ورزلی سرانجام درحالی‌که جانشین تدارکات لشکر ۱۶ قدس گیلان بود، در ۲۶ فروردین ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد بعد از مبارزه‌ای بی‌امان با منافقین وطن‌فروش و سرسپرده و ایادی شرق و غرب، از ناحیه دست‌وپا و شکم مجروح و در حال انتقال به پشت جبهه در جاده کامیاران، سنندج دچار سانحه شد و به لقاءالله پیوست.

رزمنده گیلانی که در عملیات مرصاد به خدا پیوست

به گزارش هشت دی،شهید نقی ورزلی خشت مسجدی در تاریخ هفت آذر ۱۳۳۷ در روستای گوراب لاکان، رشت دیده به جهان گشود.

 وی در خانواده‌ای مسلمان مذهبی و کشاورز پرورش یافت و با مدرک ماشین‌ابزار فارغ تحصیل شد، نقی ورزلی انسانی صبور، مؤمن، متواضع و دلسوز مهربان بود و برای هدایت و روشنگری جوانان تا آخرین روزهای حیاتش از هیچ خدمت و تلاشی فروگذار نبود و در انجام صحیح مسئولیتی را که پذیرفته بود نه‌تنها خود را مسئول و موظف می‌دانست بلکه وظایف دیگران را نیز به آنان متذکر می‌شد.

وی با شکل‌گیری سپاه پاسداران رشت به عضویت آن و ملبس به لباس سبز پوشان سربدار سرخ قامت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و باجان و دل در این کسوت به نگهبانی و حفاظت و پاسداری و حراست از نظام نو پای اسلامی ایران و ارزش‌های والای آن همتی وافر گماشت.

نقی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام آن به‌سوی مناطق غرب و جنوب کشور بسیار کوشید، اما این فعالیت‌ها و خدمات او را راضی نمی‌کرد به همین علت دل از دیار و کاشانه بربست و بارها برای دفاع از کیان امت اسلامی به جبهه‌های غرب و جنوب کشور عزیمت کرد.

او ۳۳ ماه از ایام پربرکت عمرش را در میدان‌ها رزم، شجاعانه با دشمن بعثی مبارزه کرد و عاشقانه ذکر امام حسین (ع) بر لب داشت و کشته شدن درراه حفظ دین اسلام را فیض عظیم می‌دانست.

 شهید نقی ورزلی سرانجام درحالی‌که جانشین تدارکات لشکر ۱۶ قدس گیلان بود، در ۲۶ فروردین ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد بعد از مبارزه‌ای بی‌امان با منافقین وطن‌فروش و سرسپرده و ایادی شرق و غرب، از ناحیه دست‌وپا و شکم مجروح و در حال انتقال به پشت جبهه بود که در جاده کامیاران، سنندج آمبولانس حامل وی دچار سانحه شد و بدین گونه ایثارگر عرصه‌های گوناگون مقاومت و دفاع درراه اعتلای ایران اسلامی به ملاقات معشوق شتافت وهم نوای عرشیان شد.

پیام شهید:

 مسئولین محترم، به حرف‌های این مردم، گوش بدهید و مراقب نفس خود باشید و شیطان را از خود دور کنید و نکند خدای‌نکرده عملی انجام دهید که رضای خدا در آن نباشد و نظرات متفاوت را تحمل‌کنید و باهم باشید و حرفی نزنید که باعث رنجش دیگران شود و اختلاف‌سلیقه‌ها را تحمل‌کنید و مسئولیتی را که به شما داده‌اند اگر قادر نیستید کنار بروید و در همه حال خدا را در نظر بگیرید و بدانید عالم محضر خداست و حق را جستجو کنید و اشکالات و انتقادات را بپذیرید و در انتقادات و نظرات و تحلیل‌ها به دلتان و درونتان مراجعه کنید و از فتنه‌های دشمن خود را حفظ کنید.

وصیت‌نامه:

بارالها! به‌حق، خودت و به عظمت و جلالت مردم ما و مسلمانان جهان را درراه مبارزه با کفر جهانی و شیطان درون پیروز فرما.

پروردگارا! مردم ما را باهم و در کنار هم یاور و غمخوار هم در این شرایط سخت جهان یاری فرما.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه