مشکلات اقتصادی امید به زندگی را در جامعه کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم اهتمام مسئولان برای حل معضلات کشور گفت: مشکلات اقتصادی، امید به زندگی را درجامعه کاهش می‌دهد.

مشکلات اقتصادی امید به زندگی را در جامعه کاهش می‌دهد

به گزارش هشت دی،منوچهر جمالی  اظهار داشت: مسئولان باید صدای مردم به‌ویژه جوانان را در بحث اشتغال، مسکن، ازدواج و مشکلات عدیده اقتصادی که امید به زندگی را تهدید می‌کند شنیده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را به خرج دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتقای هر چه بیشتر و بهتر شاخص‌های امید به زندگی مردم در تمامی جوامع مختلف همواره به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مولفه‌های تعیین‌کننده در میزان توسعه‌یافتگی و پیشرفت محسوب می‌شود.

جمالی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اقتصاد و ضریب امید به زندگی افزود: رفع مشکلات و نواقص عدیده اقتصادی باید یکی از اولویت‌های مسئولان کشور قرار گیرد زیرا هرگونه خلل و ناکارآمدی در این حوزه حیاتی تاثیر مستقیمی در میزان رضایت‌مندی افراد جامعه دارد.

وی با تاکید بر نقش تاثیر‌گذار حوزه بهداشت و درمان ابراز داشت: ارائه خدمات کیفی و مطلوب در بخش درمان، به‌کارگیری فرآیندهای پیشرفته علمی و پیاده کردن برنامه‌های موثر جهت ارتقای خدمات پزشکی و کاهش مرگ و میر از برنامه‌های مهم حوزه سلامت کشور است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن نیروی انبوه جوان در آینده‌ای نه چندان دور با جمعیت سالمند بسیار زیادی نیز مواجه است که این خود یکی از بهترین نشانه‌های افزایش ضریب امید به زندگی در آن است.

جمالی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به قشر جوان بیان داشت: عملکرد منفی در یک حوزه خاص می‌تواند تمامی نتایج مثبت ایجاد شده بخش‌های دیگر را در جامعه تحت تاثیر خود قرار دهد زیرا عملکرد دستگاه‌های مختلف به‌صورت زنجیروار به هم متصل هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: افزایش میزان رضایت‌مندی مردم با توجه به بضاعت‌ فعلی کشور همواره در دستور کار مجلس بوده که با تصویب مصوبات مختلف و تخصیص اعتبارات ویژه به حوزه های مختلف در جهت آن گام بر می‌دارد.

وی درباره میزان امید به زندگی مردان به نسبت زنان نیز افزود: در تمام کشورهای دنیا این شاخصه بین زنان و مردان جامعه همواره تفاوت‌هایی داشته است به طوری که در ایران نیز شاهد افزایش مختصر امید به زندگی زنان در مقایسه با مردان کشور هستیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه