تمجید AFC از قهرمان جدید پرسپولیس+عکس

سایت رسمی کنفدارسیون فوتبال آسیا تمجید ویژه‌ای از مهاجم گلزن پرسپولیس کرد و او را قهرمان جدید ارتش سرخ معرفی کرد.

تمجید AFC از قهرمان جدید پرسپولیس+عکس

به گزارش ۸دی، علی علیپور، مهاجم پرسپولیس فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا را با استایل آغاز کرد و تیم وی روی تکرار فرم این بازیکن در لیگ برتر ایران در سطح قاره آسیا برای افتخارآفرینی تکیه خواهد کرد. پیشروی پرسپولیس تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷، مهدی طارمی را که هفت گل در این رقابت‌ها به ثمر رساند و از این حیث تنها پایین‌تر از عمر خریبین، رافائل سیلوا و هالک بود را به هوادارن فوتبال آسیا معرفی کرد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۸ اما طارمی از پرسپولیس جدا و با قراردادی ۱۸ ماهه به باشگاه الغرافه قطر ملحق شد. با وجود محرومیت پرسپولیس از نقل‌وانتقالات، این تیم تهرانی باید جایگزینی برای طارمی پیدا می‌کرد، این در حالی بود که آنها به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در لیگ برتر ایران و دومین چالش متوالی‌شان در قاره آسیا بودند.

علی علیپور فصل گذشته در ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل الاهلی عربستان یک گل برای تیمش به ثمر رساند، اما برانکو ایوانکوویچ این بازیکن ۲۳ ساله را جانشین مناسبی برای مهدی طارمی در خط حمله‌اش دید.

علیپور دو سال از طارمی جوانتر و ۶ سانتی‌متر کوتاه‌قامت‌تر از اوست، بازیکنی که سبک بازی کاملاً متفاوتی دارد. سبک بازی علیپور بیشتر روی سرعت و حرکات هوشمند به منظور خلق فضا متکی است، این در حالی است که طارمی بیشتر مهاجم نوک سنتی‌تری است و به چالش‌های فیزیکی و نبردهای هوایی علاقه دارد.

اعتماد سرمربی کروات پرسپولیس به شماره «۷۰» خود بازده خوبی داشت، به طوری که علیپور این فصل شکفت و ۱۷ گل در رقابت‌های لیگ برتر ایران به ثمر رساند و این از مجموع گلزنی تمام دوران حرفه‌ای این بازیکن از زمانی که در سال ۲۰۱۳ اولین بازی لیگ برتری‌اش را برای تیم راه‌آهن انجام داد، بیشتر است.

گل علیپور در دیدار آخر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در لیگ برتر ایران، حاشیه امنیت این تیم را به ۱۶ امتیاز افزایش داد و اکنون سرخپوشان تهرانی تنها به یک پیروزی از ۶ بازی باقیمانده خود برای کسب یازدهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ نیاز دارند.

از آنجایی که قهرمانی پرسپولیس تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، ارتش سرخ توجه خود را معطوف رقابت‌های‌ لیگ قهرمانان آسیا کرده است، جایی که برانکو ایوانکوویچ به دنبال کسب عنوانی بهتر از صعود به جمع چهار تیم برتر است. آنها البته کار آسانی در پیش ندارند چون با تیم‌های السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان در گروه C همکروه هستند.

قهرمان ایران فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با برد ۳ بر صفر مقابل نسف قارشی در ورزشگاه آزادی آغاز کردند و علی علیپور دو گل در آن دیدار به ثمر رساند. در هفته دوم این رقابت‌ها اما پرسپولیس در دوحه قطر با نتیجه ۳ بر یک مغلوب السد قطر شد، دیداری که علیپور نتوانست بر تعداد گل‌های زده‌اش بیفزاید. علیرغم این شکست، مردان برانکو در رده دوم گروه C باقی ماندند و پیروزی بر الوصل در دیدار بعدی می‌تواند این تیم را در مسیر کسب یکی از دو سهمیه این گروه برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دهد.

علیپور در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا به دنبال برابری کردن با هفت گل زده مهدی طارمی در فصل ۲۰۱۷ این مسابقات خواهد بود و می‌تواند حتی در ادامه این رقابت‌ها مقابل بازیکنی (طارمی) قرار بگیرد که در پرسپولیس جانشین او شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه