آغاز توزیع بذر اصلاح شده برنج در گیلان

توزیع هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده برنج امروز در بین شالیکاران گیلان آغاز شد.

آغاز توزیع بذر اصلاح شده برنج در گیلان

به گزارش ۸دی، مرکز گیلان امروز در مراسمی که در موسسه تحقیقات برنج کشور و با حضور استاندار گیلان برگزار شد توزیع هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده برنج هاشمی ، خزر و گیلانه بین شالیکاران آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : هزار و ۴۰۰ تن از این بذر اصلاح شده برنج هاشمی و ۱۰۰ تن بذر برنج گیلانه و خزر است که شالیکاران می توانند از امروز در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های گیلان بخرند.

علیرضا شعبان نژاد افزود : هر کیلو بذر هاشمی هفت هزار تومان ، خزر پنج هزار و ۴۰۰ تومان و گیلانه پنج هزار و ۸۰۰ تومان به شالیکاران فروخته می شود.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور هم گفت : برنامه ریزی شده است هر سال بین ۲ تا ۳ رقم بذر اصلاح شده برنج بین کشاورزان توزیع شود.

مریم حسینی خلوص بالای ۹۸ درصد و جوانه زنی بالای ۸۰ درصد را از مزیت های بذرهای اصلاح شده اعلام کرد.

استاندار هم در این مراسم با بیان اینکه اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی است گفت : به کارگیری ارقام پرمحصول و بازار پسند می تواند کشاورزی گیلان را شکوفا کند.

مصطفی سالاری با بیان اینکه کشت ارقام پرمحصول و اصلاح شده برنج علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش هزینه های کشت برنج را در پی دارد افزود : باید کشاورزان را تشویق کرد تا از این بذرها بیشتر استفاده کنند.

منبع: صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه