توسعه همکاری‌های ترکمنستان و روسیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر

اجرای موافقتنامه همکاری بین روسیه و ترکمنستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و داروهای روان‌گردان از امروز آغاز شد.

توسعه همکاری‌های ترکمنستان و روسیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر
به گزارش  ۸دی موافقتنامه همکاری دولتی روسیه و ترکمنستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و داروهای روان گردان که در جریان سفر اکتبر ماه سال گذشته میلادی(۲۰۱۷) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به عشق‌آباد امضا شده‌ است، پس از عبور از سلسله مراتب اداری و حقوقی، از امروز وارد مرحله عملی اجرای آن شد و مدت زمان اعتبار آن برای ۵ سال آینده می‌باشد.
همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درباره اقدامات و جرایم غیرقانونی در ارتباط  با مواد مخدر و داروهای روان گردان و عوامل آنها می‌باشد.
همچنین، همکاری میان «عشق‌آباد» و «مسکو» در خصوص انجام فعالیت‌هایی با هدف جلوگیری، شناسایی و سرکوب جنایات و جرایم مربوط به مواد مخدر، تبادل تجربه ادارات مسئول و همچنین کمک در آموزش و ارتقاء حرفه‌ای پرسنل از دیگر محورهای این سند می‌باشد.
ترکمنستان مرزهای طولانی زمینی با افغانستان، مرکز کشت و تولید انواع مواد مخدر جهان دارد و قسمت عمده مواد مخدر از طریق این کشور و مسیرهای ترانزیتی وارد ترکمنستان شده و سپس به سایر کشورها قاچاق می‏‌شوند.
تدابیر شدید همه جانبه برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دخانیات شامل تجهیز نیروهای مرزبانی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با این پدیده شوم و خانمان‌سوز، حبس طولانی مدت و نیز مصادره اموال عاملان قاچاق و توزیع آنها در خاک ترکمنستان و نیز عدم عفو عمومی دست‏‌اندرکاران قاچاق مواد مخدر که در حبس در زندان‌‏های این کشور به سر می‏‌برند، باعث شده‌ ‏است که سطح قاچاق مواد مخدر و نرخ اعتیاد به این مواد خانمان‌سوز در سراسر ترکمنستان کاهش چشمگیری یابد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه