سرقت با عنوان جایزه برنامه تلویزیونی

فرمانده انتظامی مشهد از کلاهبرداری حیله‌گرانه از شهروند مشهدی تحت عنوان جایزه برنامه تلویزیونی در مشهد خبر داد.

سرقت با عنوان جایزه برنامه تلویزیونی

به گزارش ۸دی، ،اکبر آقابیگی اظهار کرد: جوان ۳۴‌ ساله‌ای به نام حمزه با تنظیم دادخواستی به کلانتری شفا مشهد مراجعه کرد و اظهار داشت: ساعت ۱۹:۴۵ چند روز قبل، فردی ناشناس با شماره تلفن ۵۳———۰۹۲۱ با او تماس تلفنی برقرار کرده، با این ادعا که از صدا و سیما تماس می‌گیرد، وانمود می‌کند که این جوان برنده یک سفر معنوی شده‌ است.

وی افزود: عامل این اقدام مجرمانه که احساسات پاک طعمه خود را به بازی گرفته بود، از او می‌خواهد که برای دریافت کمک هزینه این سفر معنوی به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک در محل زندگی خود مراجعه کند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: جوان ۳۴ ساله بلافاصله به دستگاه عابر بانک مراجعه و سپس متهم او را سؤال پیچ کرده و اطلاعات شماره حساب بانکی‌اش را می‌گیرد‌.

آقابیگی اضافه کرد: شاکی پرونده در این لحظه متوجه می‌شود که ۲۹ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۰۳ ریال از حساب عابر بانکش برداشته شده و به حساب دیگری که با مشخصات یک زن بوده، واریز شده است.

وی بیان کرد: جوان ۳۴ سال با شماره تلفن مورد نظر تماس می‌گیرد، اما متهم با این ادعا که مبلغ به اشتباه از حساب بانکی او برداشته شده، قول مساعد می‌دهد که مبلغ به حساب برگشت می‌شود‌.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: شاکی پرونده که پس از چند ساعت متوجه می‌شود، اغفال شده، برای پیگیری شکایت خود به کلانتری مراجعه کرده و تحقیقات گسترده پلیس مشهد در این رابطه برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده و روشن شدن چگونگی ماجرا ادامه دارد.

آقابیگی تأکید کرد: به شهروندان هشدار می‌دهیم، فریب این‌گونه تماس‌های تلفنی که با ادعای برنده شدن جایزه همراه است را نخورند و به این موضوع توجه داشته باشند که در هیچ مسابقه و برنامه‌ای برای تحویل جایزه از شهروندان نمی‌خواهند که به دستگاه عابربانک مراجعه کند، این خواسته، خود دال بر قصد و نیت کلاهبرداری و فریبکاری افراد تماس گیرنده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه