دانش آموخته دانشگاه گیلان برگزیده جشنواره بین المللی فجر

 مجموعه نقاشی های ‘ سمانه سلیمی ‘ دانش آموخته گروه نقاشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان با عنوان ویرانشهر در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزیده شد.

دانش آموخته دانشگاه گیلان برگزیده جشنواره بین المللی فجر

به گزارش۸دی،‌ هیات انتخاب این جشنواره از میان ۱۰ هزار و ۶۵۰ اثر ارسالی ، ۱۵۹ اثر را برای ورود به مرحله دوم برگزیدند که در نهایت و با نظر هیات داوران از مجموع ۸۹ هنرمند منتخب در بخش رقابتی ۱۸ هنرمند نامزد دریافت جایزه شدند که بر طبق فراخوان ۱۰ اثر به عنوان (آثار برگزیده) معرفی شد که در آیین اختتامیه جمعه گذشته در تالار وحدت و در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان برجسته کشور جوایز خود را دریافت کردند.
سعید رهسپار اظهار داشت: به هر کدام از افراد برگزیده یک تندیس طوبای زرین، لوح افتخار، نشان زرین هنرهای تجسمی، عضویت در موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، امکان سفر مطالعاتی به سیته فرانسه و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۹ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی( مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.

* فعالیت ۴۲ کانون فرهنگی تربیت با ۱۰۰ هزار دانش آموز در گیلان 
رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۴۲ کانون فرهنگی تربیتی با جذب یکصد هزار دانش آموز در استان فعال است.
جمیل غریب در مراسم استانی بزرگداشت هفته کانون های فرهنگی تربیتی در کانون شهید کامیاب لنگرود اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در کانون های فرهنگی تربیتی در قالب برنامه های متنوع از جمله جنگ شادی، میهمانی جوانه ها، آموزش مهارت ها، کلاس های فرهنگی ، هنری و غیره در ادارات آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان داشت: کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی هستند که علاوه بر آن که به تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان می پردازد، مکمل فعالیت های درسی، آموزشی و پرورشی مدارس نیز است.
وی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی با ارایه برنامه های عمومی، تخصصی، انجمن ها به ویژه کارگاه های مهارت آموزشی با هدف افزایش توانمندی دانش آموزان تشکیل شده است.
استان گیلان دارای بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه