عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه ۹۷ گفت: ‌۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافت.

۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت
 به گزارش۸دی، اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ مجموع سهم اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۷ با تاکیدات نمایندگان افزایش پیدا کرد و در پایان ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از پیشنهادات دولت در مورد نحوه تخصیص اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش، استانی کردن آن بود اما در کمیسیون تلفیق بودجه به علت اشکالات وارده این طرح مجدداً به صورت استانی به تصویب رسید.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: در بخش اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای آموزش و پرورش، دولت ۳۵ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده بود اما با پیگیری‌های نمایندگان ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ارسال لایحه بودجه به شورای نگهبان عنوان کرد: نمایندگان مجلس پس از حدود دو ماه و نیم توانستند کار بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ را به پایان رسانده و آن را برای اعلام نظر، به شورای نگهبان ارسال کنند.

عباسی با اشاره به مهلت قانونی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر طبق قانون جهت بررسی موارد مختلف و مطروحه در لایحه بودجه سال ۹۷ به مدت ۱۰ روز فرصت دارد تا ایرادات احتمالی را به مجلس جهت رفع آن اعلام کند.

وی به پاداش پایان خدمت فرهنگیان  اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بودجه ۹۷ بحث شفاف‌سازی و توجه به اقشار ضعیف است به‌همین منظور دولت برای همسان‌سازی پرداخت‌ها ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته است.

عباسی درباره وضعیت حق التدریسی‌ها، آموزش دهنده‌ها و مربیان پیش‌دبستانی نیز افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری‌های متعددی در این باره داشته و پس از پایان بررسی لایحه بودجه بلافاصله این موضوع برای تعیین تکلیف به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر تعییت تکلیف این نیروها عنوان کرد: پیشنهاد دولت این بود که آزمون استخدامی این نیروها برای تعیین تکلیف‌شان برگزار شود اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات فعلاً با برگزاری چنین آزمونی موافقت نکردند.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۴ نیاز به استخدام حدود ۶۰۰ هزار معلم داریم افزود: نیروهای حق‌التدریسی و آموزش دهنده‌ها در حدود ۴۰ هزار نفر هستند و تلاش می‌کنیم در ظرف ۷ سال آینده و به تناوب نیروهای مورد نیاز از طریق برگزاری آزمون‌های مربوطه جذب شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به بیمه روستائیان و عشایر ابراز داشت: در گذشته روستائیان بر طبق قانون با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه بازنشست می‌شدند که با تغییر قانون اکنون می‌توانند با ۱۰ سال پرداختی در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شوند.

عباسی با تاکید بر حمایت از اقشار ضعیف به ویژه روستائیان و عشایر عنوان کرد: روستائیان بعد از سن ۶۰ سالگی دیگر توان چندانی برای ادامه فعالیت‌های کشاوری ندارند بنابراین امیدواریم با وضع چنین قوانینی تاثیر مثبتی در زندگی این قشر زحمتکش جامعه ایجاد شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه