نحوه هزینه‌کرد ۵۲ هزار میلیارد تومان از درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص نیست

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: نحوه هزینه‌کرد ۵۲ هزار میلیارد تومان از درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص نیست.

نحوه هزینه‌کرد ۵۲ هزار میلیارد تومان از درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص نیست

به گزارش هشت دی، جبار کوچکی‌نژاد  در رشت با اشاره به درآمد ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۶ اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانیم باید عزا گرفتن دولت در شب پرداخت یارانه به مردم را قبول کنیم یا آمار درآمدهای سازمان هدفمندسازی را باور کنیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: دولت همواره مدعی بوده شب پرداخت یارانه به مردم شب عزای آن‌هاست و نه تنها بودجه کافی برای این‌کار در اختیار ندارند بلکه از زمان اجرای این طرح در کشور درآمد قابل توجهی نیز حاصل نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بررسی این موضوع را یکی از اولویت‌های مهم دانست و افزود: هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درصدد است با بررسی تمام زوایای پیدا و پنهان اجرای این طرح از سال ۸۹ تاکنون، درستی و نادرستی این ادعا را آشکار کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این تحقیق و تفحص در حال طی کردن مراحل کار خود است گفت: تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی که با اجرای این طرح ارتباط تنگاتنگی دارند مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرند و انتظار داریم با جمع بندی اطلاعات مورد نظر، موارد شبهه انگیز به‌خوبی روشن شوند.

وی با اشاره به ادعای دولت مبنی بر نداشتن بودجه کافی برای پرداخت یارانه‌ها گفت: مگر می‌شود با اجرای چنین طرحی آن هم با توجه به میزان درآمدهای کسب شده سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از جیب مردم برداشت کرد و باز هم شاهد عدم تقارن محاسبات هزینه و درآمد در این سازمان بود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: این سازمان در سال ۹۶ به میزان ۱۰۲ هزار میلیارد تومان کسب درآمد داشته و ۴۰ هزار میلیارد تومان به‌صورت نقدی به مردم بازپرداخت داشته که با احتساب یارانه نان و بهداشت این مقدار به حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: بر طبق این آمارها و اطلاعات هزینه درآمدی به‌دست آمده مشخص شده چیزی در حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در سال ۹۶ با عدم شفافیت در مورد نحوه هزینه کرد مواجه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای روشن شدن این ابهامات کمیته تحقیق و تفحص کار خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود ظرف مدت ۹ ماه مراحل بررسی ابعاد این پرونده را به اتمام رسیده و نتیجه برای اخذ تصمیمات لازم به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه