نرخ شیرینی در ایام نوروز تغییر نکرده است

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش وکافه قنادی درباره افزایش قیمت شیرینی در ایام نوروز گفت: نرخ فروش شیرینی در این ایام تغییر نکرده است.

نرخ شیرینی در ایام نوروز تغییر نکرده است

به گزارش ۸دی، علی بهره مند گفت: بسیاری از مواد اولیه در این صنف از جمله تخم‌مرغ به دلیل کمبود و نیز پودر نارگیل و شکلات و … به علت نوسانات نرخ دلار گران شده درحالیکه ما برای افزایش قیمت شیرینی و شکلات برنامه‌ای نداریم و نرخ آن تغییر نکرده است.

وی با اشاره به بخشنامه ای که اردیبهشت ماه امسال به صنف قنادان ابلاغ شد و طبق آن قنادان موظف به کسر وزن جعبه شدند، اظهار کرد: قنادان موظفند شیرینی را با وزن خالص بفروشند، بازرسین اتحادیه در کنار بازرسان اصناف و تعزیرات بر شیرینی فروشی‌ها نظارت می‌کنند و در صورت بروز مشکل مردم می‌توانند با شماره ۱۲۴و یا از طریق شماره‌های ۶۶۹۴۴۴۷۷ و یا ۶۶۹۴۴۴۹۹ تماس گرفته و شکایت‌های خود را مطرح کنند.

رئیس اتحادیه قنادان قیمت هر کیلو شیرینی را وابسته به کیفیت آن دانست و بیان کرد: واحدهای صنفی به لحاظ کیفی به سه دسته درجه‌بندی شده‌اند که برای درجه یک آن قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر خامه‌ای ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلو شیرینی دانمارکی ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان، زبان، پاپیون و برنجی ۱۸ هزار تومان، کیک یزدی ۱۲ هزار تومان است و فروش بالاتر از نرخ‌های اعلام شده تخلف محسوب می شود.

بهره مند افزود: در تمام واحدهای شیرینی‌فروشی‌ نرخ نامه و نیز درجه بندی کیفیت شیرینی نصب شده است و بازرسین نیز آن‌ها را رصد می‌کنند.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه