توزیع بیش از ۱۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در گیلان خبر داد و گفت: حدود ۲۵ هزار تن کود شیمیایی در انبارهای شرکت‌های خدمات حمایتی و تعاون روستایی برای توزیع آماده می‌باشند.

توزیع بیش از ۱۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

به گزارش هشت دی، حبیب جهان ساز در رشت با اشاره به نقش کود در تغذیه گیاه اظهار کرد: تغذیه گیاه تا حدودی نیازمند کودهای شیمیایی است چون کودهای آلی و زیستی نهایتاً تا ۲۰ درصد می‌توانند جایگزین کودهای شیمیایی شوند.

وی بابیان اینکه در کشاورزی فعلی همچنان نیازمند کودهای شیمیایی هستیم افزود: سالانه گیلان برای همه بخش‌های کشاورزی حدود ۱۵۰ هزار تن سهمیه کود شیمیایی دارد که حدود ۸۰ هزار تن از کود شیمیایی موجود برای شالیزارهای برنج صرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش ۲۵ درصدی کود در تغذیه محصولات کشاورزی گفت: کودهای توزیع‌شده در گیلان جز کودهای پایه‌ای فسفر، ازت و پتاسیم هستند و جز کودهای یارانه‌ای محسوب می‌شوند.

جهان ساز گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن تاکنون کشاورزان در گیلان کود شیمیایی توزیع‌شده و حدود ۲۵ هزار تن در انبارهای شرکت‌های خدمات حمایتی و تعاون روستایی موجود و آماده توزیع است.

وی بابیان اینکه سهمیه کود هرماه در هر همان ماه به گیلان اختصاص پیدا می‌کند افزود: باید کودهای موجود در انبارها کاملاً توسط کشاورزان جذب شود تا کود بیشتری در گیلان بتوانیم جذب کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم دریافت کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط پس از عید نوروزی لازم هست کشاورزان کود موردنیاز فصل زراعی جدید خود را زودتر تهیه کنند تا در اوج مصرف نیاز مبرم به آن پیدا نکنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه