اجرای “طرح جامع اطلاعات مالیات” از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور، علاوه بر تحقق درآمدهای پایدار، از فرارهای مالیاتی نیز به نحو چشم‌گیری جلوگیری می‌کند.

اجرای “طرح جامع اطلاعات مالیات” از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

به گزارش هشت دی، محمود شکری اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور در راه تحقق درآمدهای پایدار و اجرای صحیح عدالت مالیاتی، نبود سیستم جامع و اطلاعات طبقه بندی شده جهت اخذ مالیات‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای در کشورهای توسعه یافته دنیا، از محل دریافت درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از پایدارترین منابع درآمدی تامین می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در کشور ترکیه با اجرای طرح‌های سه مرحله ای، بیش از ۹۰ درصد بودجه و یا اعتبارات هزینه‌ای سالانه آن از محل دریافت و اخذ مالیات‌ها تامین می‌شود.

شکری به زیرساخت‌های لازم جهت تحقق درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دقیق و جامع مالیاتی، صندوق مکانیزه فروش و پیاده‌سازی سیستماتیک طرح مالیات بر ارزش افزوده از مراحل ایجاد عدالت مالیاتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره منابع درآمدی کشور عنوان کرد: کشورها برای اداره کردن خود نیاز به تخصیص اعتبارات لازم و کسب درآمدهای پایدار دارند امری که در ایران بر پایه فروش نفت خام و اخذ مالیات‌ها استوار است.

وی در خصوص کسب درآمد از محل فروش نفت افزود: با توجه به اینکه فروش نفت به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به گونه‌ای کاملاً سیاسی در اختیار استکبار جهانی است بنابراین نمی‌تواند مسیری مطمئن جهت کسب درآمدهای پایدار باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین اعتبارات عمرانی جهت اجرای طرح‌ و پروژه‌های مختلف در کشور، سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه در سطوح مختلف نیازمند تحقق درآمدهای پایدار است.

شکری به موضوع اهمیت مالیات در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای اخذ درآمدهای مالیاتی در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به‌عنوان تنها منبعی که دشمن قادر به دخالت و کارشکنی در آن نیست محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اقتصاد کشور، تحقق درست درآمدهای مالیاتی است بنابراین برای اجرای آن نیاز به پیاده کردن سیستم‌های دقیق و پرهیز از اجرای شیوه‌های سنتی اخذ مالیات است.

وی به معایب شیوه‌های سنتی محاسبه و دریافت مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: بهره گیری از سیستم‌های قدیمی و وقت گیر که نیازمند مشاهده و عملیات میدانی هستند نمی‌تواند به‌خوبی اهداف عالیه عدالت مالیاتی را تحقق بخشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نبود یک سیستم جامع و اطلاعات طبقه‌بندی شده اقتصادی، منجر به فرارهای مالیاتی در کشور شده بنابراین برای تحقق درآمدهای پایدار اجرای طرح جامع مالیاتی ضروری است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه